צה"ל ממשיך להתקדם ברפיח: מחבלי חמאס חוסלו בעזרת רחפנים

מוקדם יותר היום, טנק ביצע ירי פגז לעבר מטרה ברצועת עזה והפגז נפל בשטחה של ישראל, לא היו נפגעים אך רכב ישראלי נפגע מרסיסים. בצה"ל חוקרים את האירוע | הלחימה ברצועה נמשכת, חוסל מפעיל רחפנים של החמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/24 13:53 טו בסיון התשפד

צה"ל ממשיך להתקדם ברפיח: מחבלי חמאס חוסלו בעזרת רחפנים
טנק בעזה, צילום: דובר צה"ל

תקרית חריגה התרחשה מוקדם יותר היום (ו'), כאשר טנק של צה"ל ביצע ירי פגז לעבר מטרה ברצועת עזה וכתוצאה מתקלה שבצה"ל בודקים כעת, ירי הפגז סטה ממסלולו ונפל בשטח ישראל בסמוך לגדר הגבול.

במסגרת תחקור האירוע שהחל בצה"ל, נבדק דיווח כי נפגע רכב ישראלי במרחב מועצה אזורית חוף אשקלון כתוצאה מרסיסי הפגז. למרות התקרית החריגה, בצה"ל מדגישים כי לא היו נפגעים וכי האירוע מתוחקר.

טנק בעזה

טנק בעזה, צילום: דובר צה"ל

מספר מחבלים חוסלו באמצעות רחפן

בתוך כך, נמשכת הלחימה ברצועה. במהלך היממה האחרונה, כוחות אוגדה 99 משמיכים לפעול במרכז רצועת עזה. במהלך פעילות לוחמי היחידה הרב מימדית, זוהו מספר מחבלים בקרבת הכוחות, הלוחמים תקפו וחיסלו את המחבלים באמצעות רחפן.

אמש, כלי טיס של חיל האוויר תקפו והשמידו אתר שיגור מוכן שהוצב על ידי ארגון הטרור גא"פ במחסה במרחב ההומניטרי בחאן יונס. טרם התקיפה, ננקטו מאמצים רבים לצמצום הסיכון לפגיעה בבלתי מעורבים. ארגוני הטרור ממשיכים להציב אמצעי לחימה ותשתיות טרור בלב אוכלוסיה אזרחית, תוך סיכונה ושימוש בה כמגן אנושי.

לוחמי צה"ל בעזה

לוחמי צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

מטיס הרחפנים של חמאס חוסל

במהלך השבוע צה"ל חיסל, באמצעות כלי טיס של חיל האוויר את המחבל מחמד אבו טה, מטיס רחפנים במערך האווירי של ארגון הטרור חמאס. במהלך המלחמה ביצע פעולות רבות שכוונו לפגיעה בכוחות צה"ל.

כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה במרחב רפיח וממשיכים לחסל מחבלים בהתקלויות פנים מול פנים. ביממה האחרונה צוות הקרב של חטיבת גבעתי איתרו במהלך פשיטות ממוקדות במרחב מספר פירים. כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל איתרו מבנה ממנו זוהו שיגורי נ"ט, הכוחות הכווינו כלי טיס שתקף והשמיד את המבנה.