הורד לדרגת סמל: עסקת טיעון לסגן נ' שירה למוות בשוגג בשני חבריו ליחידת אגוז

בתקרית הקשה נהרגו רס"ן אופק אהרון ורס"ןאיתמר אלחרר מירי בשוגג של קצין ביחידת אגוז. הוא יואשם בעבירה מופחתת של "חריגה מסמכות" ולא ייכנס לכלא. סגן נ' שסירב לאורך הדרך להביע התנצלות הורד לדרגת סמל

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/24 13:03 ז בסיון התשפד

הורד לדרגת סמל: עסקת טיעון לסגן נ' שירה למוות בשוגג בשני חבריו ליחידת אגוז
רס"ן איתמר אלחרר ורס"ן אופק אהרון ז"ל, צילום: דובר צה"ל

במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין סגן נ', קצין אגוד שירה למוות בשוגג בשני חבריו רס"ן אופר אהרון ורס"ן איתמר אלחרר ז"ל במהלך תקרית סמוך לבסיס נבי מוסא בינואר 2022. במסגרת עסקת טיעון הורד הקצין לדרגת סמל, קיבל עונש מאסר על תנאי אך לא יישב בכלא כפי שדרשה בתחילה הפרקליטות הצבאית.

בפרקליטות הצבאית חששו שלא יוכלו להוכיח את סיבת הירי

לאחר חקירת האירוע הקשה, החליטה הפרקליטות הצבאית להגיש כתב אישום כנגד הקצין היורה באשמת גרימת מוות ברשלנות אך בהמשך ובעקבות הליך גישור שנערך בין הצדדים, הופחתה העבירה לכזו בדרגת חומרה נמוכה יותר. בפרקליטות הצבאית הלכו על צעד זה מחשש שלא יוכלו להוכיח את סיבת גרימת המוות שכן בזמן ביצוע הירי, חש סגן נ' תחת סכנת חיים.

חברים וקרובי משפחה אבלים ליד קברו איתמר אלחרר ז"ל

חברים וקרובי משפחה אבלים ליד קברו איתמר אלחרר ז"ל, צילום: Flash90

כתב האישום: התרשל בכך שלא עדכן שיצא, דרך את הנשק

על פי כתב האישום, במהלך שבוע אימונים של יחידת אגוז, בשטח אש הסמוך לבסיס נבי מוסא, התרשל הקצין בכך שיצא בשעת לילה, לבדו ומבלי שעדכן את מפקדיו, לחפש אחר אמצעי לראיית לילה שנגנב מן היחידה. כמו כן התרשל בכך שבמהלך הסיור, דרך הקצין את כלי הנשק אותו נשא. במקביל יצאו רס"ן אלחרר ז"ל ורס"ן אהרון ז"ל, ביחד עם שניים נוספים לסיור בשטח.

הכוח, שלא היה מודע ליציאתו של הקצין לסיור, זיהה אותו כדמות חשודה ועקב אחריו. בשלב מסוים, הבחין הקצין בדמויות המכוונות לעברו כלי נשק ממרחק קצר, וירה לעברן. רק בדיעבד, בסמוך לאחר הירי, התברר לקצין שמדובר ברס"ן אלחרר ז"ל ורס"ן אהרון ז"ל.