הדרמה שלא סופרה: אחרי הרכב התקוע, גם הנגמ"ש עם החטופים נתקע - כך הגיבו בצה"ל

הדרמה בלב נוציראת, לאחר שרכב החילוץ הראשון נתקע, גם הנגמ"ש שנקרא לחלץ את החטופים נתקע בלב השכונה ובצה"ל נדרשו להגיב במהירות. עשרה מטוסים הפציצו בו זמנית | פרטים חדשים על המבצע לשחרור החטופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/24 09:49 ג בסיון התשפד

הדרמה שלא סופרה: אחרי הרכב התקוע, גם הנגמ"ש עם החטופים נתקע - כך הגיבו בצה"ל
כוחות צה"ל שהשתתפו במבצע, צילום: דובר צה"ל

רבות עוד ידובר על המבצע ההירואי של לוחמי הימ"מ, צה"ל והשב"כ בו חולצו ארבעה חטופים במהלך השבת. אך ככל שעובר הזמן, מתגלים עוד פרטים על המבצע הסבוך והמרשים של כוחותינו בלב רצועת עזה.

שני רכבים נתקעו, מעל עשרה מטוסים בו זמנית

על פי פרטים שפרסם הבוקר (א') העיתונאי דורון קדוש בגלי צה"ל, מלבד הרכב הראשון שנתקבע בזמן שהיה אמור לחלץ את החטופים, גם הנגמ"ש שנקרא לסייע נתקע ובצה"ל נדרשו להגיב במהירות. על פי הדיווח, לנגמ"ש נגרמה תקלה טכנית, דבר שלא אפשר את המשך נסיעתו וכי באותם רגעים עד להגעת רכבי החילוץ הבאים, בחמ"ל הפיקוד של המבצע נרשם לחץ רב.

בנוסף, בכל משך המבצע טסו מעל המרחב למעלה מעשרה מטוסי קרב של חיל האוויר שהטילו פצצות וחימושים רבים על כל מרחב המבצע. בין היתר הפציצו המטוסים גם את הבתים בהם שהו החטופים אך עשו זאת לאחר "הקש בגג" שסימן לתושבים עזתים להתפנות מהבתים.

הכוחות במעטפת המבצע

הכוחות במעטפת המבצע צילום: דובר צה"ל

מבצע ההונאה הגדול של אוגדה 98

מטרתה המרכזית של כניסת אוגדה 98 למחנות המרכז נועדה להוות את המעטפת המבצעית של המבצע ונועדה לספק לו כיסוי. המטרה נשמרה בסוד ובצה"ל שידרו "עסקים כרגיל" והציגו את הפעילות כפשיטה שגרתית באזור. עתה נערכת האוגדה להמשך הפעילות בעזה.

הכוחות במהלך המבצע

הכוחות במהלך המבצע צילום: דובר צה"ל