מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פקד ארנון זמורה נפל בחילוץ החטופים: "הלך בראש הכוח שפרץ לדירה"

פקד ארנון זמורה ז"ל נפל במהלך הפעילות ההירואית לחילוץ ארבעת החטופים לאחר שהוביל את הכוח שפרץ לדירה שבה הוחזקו: "לוחם וקצין אמיץ וערכי, בן 36, הותיר אחריו אישה ושני ילדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/24 21:29 ב בסיון התשפד

פקד ארנון זמורה נפל בחילוץ החטופים: "הלך בראש הכוח שפרץ לדירה"
ארנון זמורה ז"ל, צילום: דוברות המשטרה

במהלך המבצע ההירואי לשחרור החטופים נפל פקד ארנון זמורה ז"ל, מפקד צוות ביחידה הלאומית ללוחמה בטרור (ימ"מ) של משטרת ישראל. ארנון הוביל את הכוח שפרץ לדירה בה הוחזקו ארבעה החטופים, נפצע קשה מירי ולאחר מכן מת מפצעיו בבית החולים. הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי שוחח עם מפקד הימ"מ, תנ"צ ח' וסיכם עימו כי המבצע ייקרא בצה"ל "מבצע ארנון" כאות הוקרה לעשיית היחידה במלחמה ולהקרבתו של ארנון.

"הוביל בשבעה באוקטובר את הקרב בצומת יד מרדכי, תוך חיסול עשרות מחבלים"

מצה"ל נמסר: "ארנון ז"ל, לוחם וקצין אמיץ וערכי, בן 36, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הוביל בשבעה באוקטובר את הקרב בצומת יד מרדכי, תוך חיסול עשרות מחבלים ומנע בכך חדירה של המחבלים צפונה. לאחר מכן המשיך ונלחם בקרב בבסיס נחל עוז ובבארי. ארנון ז"ל היה בכוח שפרץ לדירה בה הוחזקו החטופים שהוחזרו ארצה, נפצע קשה במהלך היתקלות ונפטר בבית החולים".

"הלוחמים הגיבורים שלנו פעלו תחת אש כבדה"

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק התייחס לפעילות הימ"מ: "הלוחמים הגיבורים שלנו פעלו הבוקר תחת אש כבדה ולחמו למול מחבלים ארורים. את לוחמי הימ"מ לא ניתן לחשוף - אבל חשוב שעם ישראל ידע שיש לו על מי לסמוך - לוחמים אמיצים וערכיים ששמים את ביטחון המדינה ואזרחי ישראל בראש מעייניהם".

"ארנון ז"ל, התגורר בשדה דוד, בגיל 36, נשוי ואב לשניים, היה מהלוחמים שלחמו בגבורה עילאית ב7.10, בין היתר ביד מרדכי בקרב בו נבלמו עשרות מחבלים מלהתקדם צפונה, ובמבצעים נוספים רבים לסיכול טרור, ובפעילותיו, הגן על מדינת ישראל. בשם משמר הגבול, אני משתתף בצער המשפחה. מג"ב ילווה את משפחתו לעד".