מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דובר צה"ל חשף: "המחבלים יצאו מפיר מנהרה 200 מטר מהגבול" | תיעוד

תת אלוף דניאל הגרי חשף בהצהרה מיוחדת לתקשורת כי המחבלים שחדרו לישראל מרפיח יצאו מפיר מנהרה -200 מטר מהגבול. הכוחות ממפים את המנהרה ומשמידים אותה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/24 20:57 כט באייר התשפד

דובר צה"ל חשף: "המחבלים יצאו מפיר מנהרה 200 מטר מהגבול" | תיעוד
מחבל חמאס במנהרות, צילום: Attia Muhammed/Flash90

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, חשף הערב (ה') בהצהרה מיוחדת לתקשורת כי המחבלים שחדרו לישראל מרפיח יצאו מפיר מנהרה -200 מטר מהגבול. "לפנות בוקר כוחות צה"ל סיכלו חוליית מחבלי חמאס שניסו לחדור לשטח הארץ ממרחב רפיח" פתח הגרי.

"הכוח נתקל בחוליה מטווח קצר והמחבלים פתחו במנוסה"

הגרי המשיך: "המחבלים יצאו מתוך פיר מנהרה כ-200 מטר מהגבול, חמושים בקלצ'ים וב-RPG. בשעה 4:00 לפנות בוקר בתנאי ערפל כבד במחלים זוהו על ידי תצפיתניות שהקפיצו כוח של גדוד הסיור הבדואי. הכוח נתקל בחוליה מטווח קצר והמחבלים פתחו במנוסה וחוסלו על ידי כלי טיס בלתי מאוישים מהאוויר וירי טנקים".

זייד מזאריב נפל בסיכול ניסיון החדירה סמוך לרפיח

מוקדם יותר, דובר צה"ל התיר לפרסם כי רס"ב זייד מזאריב , בן 34, מזרזיר, גשש בחטיבה מרחבית דרומית, חיל הגנת הגבולות, נפל בקרב בנסיון החדירה שהתרחש הבוקר סמוך לרפיח. הודעה נמסרה למשפחתו והוא הועלה מדרגת רס"ם לדרגת רס"ב לאחר מותו. הלוויתו תיערך היום בשעה 16:00, בבית העלמין בזרזיר.

המחבלים לא הצליחו לחדור לשטח ישראל

מתחקיר ראשוני של צה"ל עלה כי המחבלים ביקשו לכבוש יישוב או מוצב של צה"ל וכי הציוד שנשאו עימם שכלל גם טילי RPG. האירוע החל סמוך לשעה 4:00 בבוקר אז זיהו התצפיתניות בעזרת מערכות המק"מ את החוליה מנסה לחדור לישראל בחסות הערפל. כוח של הגדס"ר הבדואי שהיה בגזרה קפץ ונתקל במחבלים והכויין את כלי הטיס והטנק שחיסלו שלושה מהם. האירוע התרחש 400 מטרים לתוך שטח הרצועה ובצה"ל אומרים כי לא התבצעה חצייה לעבר ישראל אך בודקים איך הצליחו להתקרב עד כדי כך.