עדכונים שוטפים נסיון החדירה מעזה: המחבלים ניסו לכבוש ישוב או מוצב של צה"ל

תקרית חריגה התרחשה בגדר הגבול באיזור רפיח כאשר חוליית מחבלים ניסתה לחדור לישראל, כוח סיור שהיה במקום זיהה אותם ובתום חילופי אש חוסלו שלושה מחבלים | דיווח: חמאס דוחה את עסקת החטופים בגלל שאינה כוללת את הפסקת המלחמה | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/24 08:05 כט באייר התשפד | עודכן בתאריך 06/06/24 11:33

נסיון החדירה מעזה: המחבלים ניסו לכבוש ישוב או מוצב של צה"ל
חיילי צה"ל בגבול הרצועה, צילום: Flash90

11:30: פרטים חדשים על ניסיון החדירה לישראל

מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי המחבלים שחוסלו הבוקר סמוך לגדר הגבול ביקשו לכבוש יישוב או מוצב של צה"ל וכי הציוד שנשאו עימם שכלל גם טילי RPG. האירוע החל סמוך לשעה 4:00 בבוקר אז זיהו התצפיתניות בעזרת מערכות המק"מ את החוליה מנסה לחדור לישראל בחסות הערפל.

כוח של הגדס"ר הבדואי שהיה בגזרה קפץ ונתקל במחבלים והכויין את כלי הטיס והטנק שחיסלו שלושה מהם. האירוע התרחש 400 מטרים לתוך שטח הרצועה ובצה"ל אומרים כי לא התבצעה חצייה לעבר ישראל אך בודקים איך הצליחו להתקרב עד כדי כך.

חיילי צה"ל בגבול הרצועה

חיילי צה"ל בגבול הרצועה, צילום: Flash90

08:30: חמאס דוחה את עסקת החטופים

ברקע הלחץ הבינלאומי הכבד על הארגון, בחמאס דוחים את המתווה מרחיק הלכת של ישראל בטענה שאינו כולל את הפסקת הלחימה | הקבינט החליט אתמול לא לשלוח את הצוותים לקטאר עד לקבלת התשובה מחמאס.

סינוואר, הפעיל משטרה חשאית

סינוואר, הפעיל משטרה חשאית, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

08:05: שלושה מחבלים חוסלו בחילופי אש על גדר הגבול סמוך לרפיח

כוח צה"ל שביצע סריקות במרחב הגדר זיהה מספר חשודים שהתקרבו לגבול מרצועת עזה ונעו לכיוון שטח ישראל בניסיון לחצות את מרחב המכשול במרחב רפיח. הכוח שביצע סריקות במרחב נתקל במחבלים שפתחו לעברו בירי, והשיב בירי לעברם.

כלי טיס וטנק השתתפו בקרב

כלי טיס של חיל האוויר שהופנה למעקב אחר החוליה תקף את המחבלים וחיסל שניים מהם, מחבל נוסף חוסל בירי טנקים זמן קצר לאחר מכן. בצה"ל מדגישים כי המחבלים לא חצו את גדר 'שעון חול' הבנויה לאורך רצועת עזה וכי האירוע מתוחקר.

הכוחות ברפיח

הכוחות ברפיח, צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, בצה"ל בוחנים אפשרות לפיה אחד המחבלים הצליח לסגת ולחזור לתוך שטח רצועת עזה. החשד התעורר בעקבות זיהוי עקבות במרחב בו התנהל הקרב, הכוחות סורקים את השטח ובצה"ל מתחקרים את האירוע.