מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בית ספר של אונר"א התברר כמפקדת חמאס והושמד מהאוויר - נוח'בות חוסלו

צה"ל מעדכן כי במהלך הלילה הותקף מתחם בית ספר של אונר"א שהתברר כמפקדה של חמאס וגא"פ. במקום שהו גם מחבלי נוח'בה שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר ותככנו פעולות נגד צה"ל בטווח זמן מיידי. צה"ל: "ננטקו צעדים לצמצום סיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/24 07:25 כט באייר התשפד

בית ספר של אונר"א התברר כמפקדת חמאס והושמד מהאוויר - נוח'בות חוסלו
בית הספר שהפך למפקדת טרור, צילום: דובר צה"ל

במהלך שעות הלילה (ה'), מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונת כוחות אוגדה 99, אגף המודיעין ושב"כ מתחם ששימש את ארגון הטרור חמאס הממוקם בתוך בית ספר של אונר"א במרחב נוציראת. במתחם שהו מחבלי חמאס וגא"פ אשר השתייכו לכוחות הנוחב'ה ולקחו חלק בטבח הרצחני ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר.

הכווינו פעולות מתוך בית הספר

המחבלים הכווינו טרור ממרחב בית הספר, תוך ניצולו כאיתור אזרחי וכמחסה. בתקיפה חוסלו מחבלים אשר תכננו לבצע פיגועים ולקדם מתווי טרור כנגד כוחותינו בטווח הזמן המיידי. טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים. כחלק מאותם מאמצים, בוצעו בדיקות חוזי מהאוויר, שימוש בחוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף.

כוחות צה"ל בעזה, היום

כוחות צה"ל בעזה, היום, צילום: דובר צה"ל

המנהרה שהגיעה עד לציר פילדלפי

הכוחות הלוחמים של אוגדה 162 איתרו מספר פירים משמעותיים אשר הובילו לתוואי מנהרה ארוך המגיע עד ציר פילדלפי. אורכו של התוואי כ-2 קילומטר והוא מתחבר למספר תוואים נוספים במרחב. המנהרה שנמצאה הינה מסועפת עם דלתות הדף ובתוכה אותרו אמצעי לחימה כגון קלאצ'ים, טילי נ"ט, אמצעי מודיעין רבים ומטענים.

בין הכוחות שלוקחים חלק בפעולה של האוגדה בציר פילדלפי ורפיח נמצאים בין היתר צוותי הקרב של חטיבה 12, חטיבת גבעתי, חטיבת 401, יחידת יהל"ם ויחידה 504, כל אלה פועלים בשבועות האחרונים במרחב רפיח בהובלת אוגדה 162.