מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

התוכנית של גלנט לעמק חפר: "תתבסס על בוגרי היחידות הקרביות של צה"ל"

שר הביטחון: "נקים בקו התפר צוותי התערבות על בסיס תושבי היישובים ובוגרי היחידות הקרביות - לצה"ל יש חופש פעולה מלא בכל רחבי יו"ש לסכל את הניסיונות האיראניים להציף את השטח בנשק״

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/24 12:14 כז באייר התשפד

התוכנית של גלנט לעמק חפר: "תתבסס על בוגרי היחידות הקרביות של צה"ל"
גלנט בקו התפר, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום (ג') למועצה האזורית עמק חפר, וקיים תצפית והערכת מצב בסמוך לגזרת טול כרם. גלנט קיבל סקירה ממפקד אוגדת איו"ש ומפקדי החטיבות המרחביות על הפעילות המבצעית באזור לסיכול גורמי הטרור והגנת היישובים וקיים דיון עם ראשי המועצות והערים במרחב, יחד עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון חבר הכנסת יולי אדלשטיין, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא ומפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף יקי דולף.

"ניסיונות איראנים להמשיך ולהכניס נשק אל תוך השטח"

בסיום הערכת מצב אמר גלנט: "המציאות שבה כמות הנשק גדולה ויש ניסיונות איראנים להמשיך ולהכניס נשק אל תוך השטח פוגשת פעולה נחושה של צה"ל - לצה"ל יש חופש פעולה מלא להגיע לכל מקום, לכל בית, לכל מחנה פליטים, והם אכן עושים את זה בצורה מוצלחת. הביצועים מהיבשה ומהאוויר מביאים לחיסול שיטתי של גורמי טרור".

"מגבירים את הצבת מרכיבי ההגנה לישובים"

עוד הוסיף שר הביטחון: "יחד עם זה, אנחנו מגבירים את הצבת מרכיבי ההגנה לישובים. פגשתי את ראשי המועצות, דיברתי איתם על התוכניות ועל ההערכות להמשך - גם באנשים, גם בחמ"לים, גם בתוספות של כוח אדם על מנת לקדם כל חלופה שאנחנו צריכים. הקשר בין צה"ל לבין הגורמים האזרחיים, בשילוב של מערכת הביטחון, עובד היטב ואנחנו עם עין על המשקפת ועם אצבע על ההדק מוכנים לסייע בכל דבר שיידרש".

כוחות התערבות מהירים בוגרי יחידות קרביות - נצייד אותם

לסיום חתם גלנט: "במהלך הביקור, עלה הצורך בכך שיהיו פה כוחות התערבות מהירים בעלי יכולות המבוססים על תושבי היישובים, בוגרי היחידות הקרביות של צה"ל, אנחנו נדע לצייד אותם, לאמן אותם ולאפשר להם יכולת להגיע ולהתערב בכל אירוע שעלול להתפתח בכל רחבי הגזרה. לדבר הזה ניתן מאמץ מיוחד, הנחתי את צה"ל ואת משרד הביטחון להיערך ולהקים את היכולת הזאת".

הנשק שנתפס במארב

הנשק שנתפס במארב צילום: דובר צה"ל

כזכור, במהלך הלילה (ב') שני מחבלים חמושים התקרבו לגדר התפר במטרה לבצע פיגוע ירי לעבר יישובים ישראליים מכיוון טול כרם שבחטיבת מנשה. במארב של לוחמי יחידה 636 במרחב חיסלו את המחבלים והחרימו את הנשק שבו התכוונו להשתמש.