מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ליברמן הציג את תרחיש האימים - ונקב בתאריך: "מתקפה מתואמת ומסונכרנת מאיראן"

שר הביטחון לשעבר טען כי איראן עברה משלב העשרת האורניום להשמה של החלק הצבאי אשר צפוי לקחת לה כשנתיים. "כשיתחילו את המתקפה, הם רוצים שתהיה להם מטריה של הנשק הגרעיני. לא רק אורניום מועשר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/24 19:09 כו באייר התשפד

ליברמן הציג את תרחיש האימים - ונקב בתאריך: "מתקפה מתואמת ומסונכרנת מאיראן"
יירוטים בצפון, צילום: Ayal Margolin,Flash90

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, העריך הערב (ב') בריאיון ל-103 FM כי איראן תפתח במתקפה כוללת נגד ישראל בתוך שנתיים. "לפני הכל, במדינת ישראל חייבים להבין שאיראן מתכננת מתקפה כוללת תוך שנתיים, של כל ציר הרשע על מדינת ישראל", טען. "מתקפה מתואמת ומסונכרנת מאיראן עצמה, מלבנון על ידי חיזבאללה, מרצועת עזה, חמאס, מסוריה על ידי מיליציות שיעיות מעיראק ומיליציות של חות'ים מתימן, וכמובן ינסו להדליק לנו גם את יו"ש".

"כל מה שאנו רואים כרגע מצד חיזבאללה זה פרומו"

ליברמן הוסיף והתריע: "אני לא מתרשם שמקבלי ההחלטות גם בדרג המדיני וגם בצבאי מבינים את זה, הפנימו את זה, ומתכוננים לכך. לי אין ספק כשאני עובר על הודעות התקשורת הבינלאומית, זה הכיוון. כל מה שאנו רואים כרגע מצד חיזבאללה זה פרומו, הם מנסים ללמוד את מערך ההגנה שלנו, התגובות של הנ"מ שלנו, אופי ומהירות התגובה, זה תהליך לימוד".

"הם כבר עברו משלב של העשרת האורניום להשמה של החלק הצבאי"

בהמשך התייחס ליברמן לסוגייה האיראנית: "הם כבר עברו משלב של העשרת האורניום להשמה של החלק הצבאי. החלק הצבאי ייקח להם שנתיים. כשיתחילו את המתקפה, הם רוצים שתהיה להם מטריה של הנשק הגרעיני. לא רק אורניום מועשר. הם רצים כל הדרך לשם. שחיקת ההרתעה הישראלית הביאה אותם למסקנה שהם יכולים לרוץ. כשהם רואים את האנמיות בתגובה שלנו ואת ההצהרות ההיפוכונדריות. כשאני שומע שאנחנו נמצאים במגננה התקפית, זה בדיוק כמו חמאס מורתע".