"אנחנו יודעים איפה נסראללה, אם נרצה - נוכל להוריד אותו בכל רגע נתון"

ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, אומר בראיון כי חיסולו של מנהיג חיזבאללה אפשרי בכל רגע נתון ותלוי ברצונה של ישראל. הוא מותח ביקורת על צמרת הצבא: "אנחנו לא מספיק נחושים, הייתי מצפה שהממשלה תדחק בגורמי הביטחון ומגורמי הביטחון להרים את הרף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/24 10:55 כו באייר התשפד

"אנחנו יודעים איפה נסראללה, אם נרצה - נוכל להוריד אותו בכל רגע נתון"
"אנחנו יודעים איפה נסראללה", צילום: mohammad kassir,Shutterstock

"יש חלון הזדמנויות כל לילה, אנחנו יודעים איפה הוא, לו נרצה נוכל להוריד אותו בכל רגע נתון". כך אמר הבוקר (ב') ראש המוסד לשעבר יוסי כהן בראיון בגלי צה"ל כשהוא מתכוון למנהיג חיזבאללה חסן נסראללה. הוא הוסיף: "היכולות שלנו הן יכולות מעולות ואפשר להוריד כל אדם אם זה יתרום לביטחונה של מדינת ישראל, הייתי שם, יש לנו את היכולת".

הביקורת על צמרת צה"ל: "אנחנו לא מספיק נחושים, משהו קרה"

ביחס למצב בצפון הביע כהן אכזבה ואמר כי "אם לצה"ל יש את היכולת להתמודד בזירה דו ראשית הרי שזאת העת לעשות את זה". כהן הוסיף: "אנחנו לא מספיק נחושים, משהו קרה, אם תרצו משהו השתבש. הייתי מצפה שהממשלה תדחק בגורמי הביטחון להרים את הרף. להיות יותר נחוש ויותר התקפי מול חיזבאללה לתת להם להבין מה היכולות שלנו".

יוסי כהן, מי יתעסק עם המוסד.

יוסי כהן, אפשר לחסל את נסראללה בכל זמן נתון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"ביקרתי את המונח הזה שנים ארוכות, אין דבר כזה הרתעה הדדית"

על מצב בו בצפון יש עשרות אלפי מפונים אמר כהן: "אזרחי לבנון נמצאים בבטח בבתיהם כי אזרחי לבנון כמו חיזבאללה יודעים שצה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם ולעולם לא יתקוף מטרות אזרחיות. יחד עם זאת מהצד השני הרי ש-120 אלף תושבים לא נמצאים בבתיהם, אני חושב שהגענו למצב שהצפון שלנו סופג והתרעה אין". כהן סיים ואמר: "אני נדהם ומופתע מהדבר הזה ומצפה שמערכת הביטחון תמתח את הגבולות שלנו למה שהם הבטיחו כל השנים. אני מאמין בהרתעה אבל לא מאמין בהרתעה הדדית, ביקרתי את המונח הזה שנים ארוכות, אין דבר כזה הרתעה הדדית".