אחרי שהועלה בדרגה: הקצין הבכיר הסרוג נכנס לתפקיד החדש

תת-אלוף יאיר פלאי נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "הבשן" (אוגדה 210) במקומו של תת-אלוף ציון רצון אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות ויצא בקרוב ללימודים. פלאי פיקד במהלך המלחמה על חטיבת גולני ולאחרונה הועלה בדרגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/24 21:31 כא באייר התשפד

אחרי שהועלה בדרגה: הקצין הבכיר הסרוג נכנס לתפקיד החדש
תא"ל יאיר פלאי, מפקד עוצבת הבשן, צילום: דובר צה"ל

שינויים בעוצבת הבשן: לאחר שהוביל את חייליו בחטיבת גולני בלחימה והועלה בדרגה, נכנס היום (ד') תא"ל יאיר פלאי לתפקידו כמפקד אוגדת הבשן, אוגדה 210. טקס חילופי המפקדים נערך היום במחנה נפח, בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"אתה מפקד נועז וצנוע"

האלוף גורדין אמר במהלך טקס החילופין כי "הימים מתחברים והמציאות מורכבת, ואנחנו - לא חוששים מדרך ארוכה, ובדרך הזו אנחנו ממשיכים לצמוח ולהתפתח, ומתוך האחריות להמשיך קדימה, גם חייבים לשמר התחדשות ואורך נשימה".

"ציון" פנה למפקד היוצא, "בשנתיים האחרונות ניצחת ביד רמה על בניין הכוח של האוגדה, על טיפוח ופיתוח אנשיה – אנשיך. הכנת את החטיבות והגדודים ליום פקודה, לא נחת, ועמלת לילות כימים, להכין את האוגדה למלחמה".

האלוף גורדין עם המפקד היוצא והנכנס

האלוף גורדין עם המפקד היוצא והנכנס צילום: דובר צה"ל

"יאיר, אתה מפקד נועז וצנוע" המשיך גורדין, "נולדת וגדלת בין טרשי הגולן הזה, שעליו אתה מקבל את האחריות עכשיו. בטוח מאוד ביכולותיך, בערכים שלך ובתבונתך, בוטח מאוד בך, ויודע שתדע להוביל את האוגדה לפסגות חדשות, יודע שתשכיל לשתף פעולה עם אנשי הגולן המופלאים, ושביחד עם אנשי האוגדה תממשו את כל המשימות - עד לניצחון".

תא"ל פלאי מתגורר בגולן, עליו קיבל אחריות

פלאי שגדל בגולן וגם מתגורר בו כיום שיתף בתחושת ההגנה על הבית ואמר: "בדקות הקרובות אקבל את הפיקוד ואיתו האחריות להגן על חבל ארץ זה בו אנו נמצאים, כאן ברמת הגולן וברכסי החרמון והר דב. גאווה גדולה היא להגן על כל חבל ארץ אך במקרה האישי שלי, לאור החיבור, מרגש אף יותר. כאן הוא ביתי, כאן גדלתי. שנים שאני מביט ורואה כיצד הגולן מתפתח ועוד ועוד תושבים חדשים מגיעים ובתים חדשים נבנים, בינהם ביתי שלי".

מפקד עוצבת 'הבשן' היוצא, תת-אלוף ציון רצון אמר בטקס: "לא ננוח ולא נשקוט עד שנחזיר את החטופים הביתה ועד אשר נייצר את התנאים להחזיר את התושבים בצפון ובדרום לביתם בשקט ובבטחה. מחמת גדר ועד הר דב - זכיתי לפקד בחבל ארץ היפה ביותר במדינתנו, מלא בהיסטוריית עמנו, עמוס במורשות קרב של גיבורים, מרחב שהוא דוגמה ומופת, לרעות, לאחדות ולאחווה".