מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל יירט כטב"מ מעל ראש הנקרה | סעודיה: "ישראל מבצעת טבח נגד פלסטינים ברפיח"

כוחות ההגנה האווירית יירטו כטב"מ שחדר לישראל מעל חופי ראש הנקרה | צה"ל תקף מבנים ותשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון | סעודיה: ישראל מבצעת טבח נגד הפלסטינים ברפיח

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/24 07:38 כא באייר התשפד | עודכן בתאריך 29/05/24 07:59

צה"ל יירט כטב"מ מעל ראש הנקרה | סעודיה: "ישראל מבצעת טבח נגד פלסטינים ברפיח"
כיפת ברזל, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לוחמי ההגנה האווירית יירטו הלילה (ד') כטב"מ שחדר לישראל מעל המרחב הימי באיזור ראש הנקרה, לא הופעלה התרעה על פי מדיניות. קודם לכן, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי בו שהו מחבלים של חיזבאללה במרחב א- נקורה, לצד תשתיות טרור של הארגון במרחבים רמיה וא-טירי שבדרום לבנון. בנוסף כוחות צה"ל תקפו באמצעות ארטילריה את מקורות הירי מהם זוהו השיגורים אל עבר מרחב שתולה אתמול.

סעודיה תוקפת: "ישראל מבצעת טבח נגד פלסטינים ברפיח"

סעודיה תקפה הלילה את ישראל על המשך הפעולה ברפיח ובהודעה שהפיץ משרד החוץ הסעודי נכתב כי "ישראל ממשיכה לבצע טבח נגד העם הפלסטיני תוך פגיעה בעזתיים חסרי הגנה ברפיח". בהצהרה הסעודית נכתב כי המצב הנוכחי בעזה מערער את אמינותם של המוסדות הבינלאומיים וזאת "בשל שתיקתה של הקהיליה הבינלאומית נוכח האסון ההומניטרי חסר התקדים בעזה". בסיום ההצרה נכתב: "הממלכה מדגישה את הצורך של הקהילה הבינלאומית לקחת על עצמה את האחריות לעצור את מעשי הטבח נגד העם הפלסטיני ולחייב את האחראים בדין".

תמונות הילדים והנשים מההפצצה ברפיח עוררו זעזוע בעולם

הביקורת החריפה של סעודיה מגיעה ברקע ההפצצה ברפיח בשבוע האחרון שזעזעה את העולם, לאחר שתמונות שהתפרסמו מהאזור הראו עשרות נשים וילדים שנהרגו כביכול מההפצצה של צה"ל. כזכור, לאחר תחקיר מעמיק, צה"ל חשף אתמול מה באמת קרה ברפיח.

חשד לפיצוץ משנה מתחמושת חמאס: תחקיר התקרית ברפיח

לטענת דובר צה"ל, הטילים הישראלים ששוגרו על הבכירים היו באזור שמוגדר כאזור טרור, ורחוק מעל לקילומטר ממחנה העקורים. הדובר הדגיש כי הטילים הישראלים לא היו עוצמתיים מספיק על מנת לגרום לשריפה האדירה ברפיח. לדבריו, "השתמשנו בחימושים האוויריים הקטנים ביותר שברשותנו. הם בלבד לא היו יכולים לגרום לשריפה בגודל כזה". עוד הודגש כי השריפה פרצה כתוצאה מפיצוצי משנה, ככל הנראה כתוצאה מפגיעה בסליק תחמושת של חמאס.

האזינו: שיחה בין שני עזתים בנוגע לתקיפה

דובר צה"ל הבהיר: "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים, הכוללים בדיקת חוזי מהאוויר, שימוש בחימוש מדויק ומידע מודיעיני נוסף, שעל בסיסם הוערך כי לא צפוי היה להיגרם נזק לאזרחים בלתי מעורבים".