מעוכב רכש כיפת ברזל? באוצר מגיבים לטענה לעיכוב רכש: מה שמעניין את משרד הביטחון זה הגדלות הרמטכ"ל

נמשך המאבק בין שרי האוצר והביטחון ברקע דרישתו של סמוטריץ' להקמת ועדה משותפת לבחינת תקציב הביטחון. במשרד הביטחון טוענים כי האוצר מעכב תקציב של מיליארדים לחימוש מטוסים ומיירטי כיפת ברזל. גורמים במשרד האוצר אומרים ל"חדשות כיפה" כי החמרת הטון קשורה בהגדלות הרמטכ"ל וכי הטענה לעיכוב רכש קריטי שקרית

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/05/24 09:29 כ באייר התשפד

באוצר מגיבים לטענה לעיכוב רכש: מה שמעניין את משרד הביטחון זה הגדלות הרמטכ"ל
סמוטריץ' וגלנט, העימות נמשך, צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

לאחר הפרסום כי משרד האוצר והשר סמוטריץ' מעכבים תקציב של שישה מיליארד שקלים לרכש קריטי עבור מערכת הביטחון, מגיב סמוטריץ' וטוען כי מדובר ב"פייק ניוז". הבוקר (ג') פורסם ב"ישראל היום" כי הכספים המעוכבים אמורים לשמש לרכש קריטי לחימושי מטוסים ובעבור רכישת מיירטי כיפת ברזל מהתעשיות הישראליות.

גורמים באוצר: זה רק בגלל הגדלות הרמטכ"ל

גורמים במשרד האוצר משיבים לטענות ואומרים ל"חדשות כיפה" כי ה"השתוללות" לדבריהם של גלנט ומשרד הביטחון מגיעה ברקע תשובת משרד האוצר לבג"ץ ביום חמישי הקרוב בנוגע להגדלות הרמטכ"ל. אותן הגדלות אמורות לידון גם כן במסגרת הוועדה לבחינת תקציב מערכת הביטחון, וועדה אליה שר הביטחון והרמטכ"ל מתנגדים נחרצות.

כיפת ברזל, בית נפגע בשדרות

כיפת ברזל, "פייק ניוז" צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפי אותם גורמים באוצר, הטענה לפיה מעוכבים שישה מיליארד שקלים לתקצוב חימושים קריטיים לכיפת ברזל אינה נכונה וכי מדובר ברכש עתידי ולא כזה הנצרך בטווח הזמן הקרוב. גם סמוטריץ' עצמו הוציא הבוקר הודעה בה טען כי מדובר ב"פייק ניוז". לטענתו: "אין שום מגבלה לחימושים ולכל צרכי המלחמה. נקודה. אותם בכירים במערכת הביטחון שכשלו עומדים מאחורי הקמפיין השקרי כדי שיאפשרו להם להמשיך ולשפוך עשרות מילארדים. לא אוותר על דרישתי לוועדה מקצועית".