דיווח: טנקים ישראלים הגיעו למרכז רפיח | 3 טילי נ"ט נורו לשתולה

על פי דיווח ברויטרס, טנקים ישראלים נצפו במרכז רפיח, המיקום הכי עמוק שתועד מאז תחילת הפעילות במרחב. במקביל מתקדמת אוגדה 162 על ציר פילדלפי | נמשך הירי ליישובי הצפון: הבוקר נורו שלושה טילי נ"ט לעבר שתולה - אין נפגעים | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/24 07:33 כ באייר התשפד | עודכן בתאריך 28/05/24 12:04

דיווח: טנקים ישראלים הגיעו למרכז רפיח | 3 טילי נ"ט נורו לשתולה
טנק ישראלי בעזה , צילום: דובר צה"ל

נמשכת הלחימה בעזה: צוותי הקרב החטיבתיים של אוגדה 162, אליהם הצטרף צק"ח ביסל"ח, ממשיכים בפעילות במרחב רפיח ועל פי דיווח ברויטרס, טנקים ישראלים נצפו במרכז רפיח, הכי עמוק מאז החלה הפעולה במרחב העיר. כוחות צוותי הקרב של חטיבות 401 והנח"ל פעלו במהלך הלילה על ציר פילדלפי מול יעדי ותשתיות טרור ופועלים בשטח באופן מדויק ובעקבות מידע מודיעיני המעיד על הימצאות יעדי טרור במקום. הכוחות מנהלים קרבות עם מחבלים, מאתרים פירים תת קרקעיים במרחב, לצד אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות.

כחלק מפעילות אוגדה 98 בצפון הרצועה, צוותי הקרב החטיבתיים של הצנחנים, 460 ו7 חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה במרחב. הלוחמים השמידו ביממה החולפת עשרות תשתיות טרור במרחב ג'באליא, בינהן, פירים תת קרקעיים, עמדות תצפית, מחסן אמל"ח ומבנה צבאי ממנו ניהל ארגון הטרור חמאס לחימה. באחת מהפעילויות, הכווינו כוחות האוגדה מטוסי קרב של חיל האוויר שסגרו מעגל וחיסלו חוליית מחבלים שביצעה שיגורי מרגמה לעבר הלוחמים שפעלו במרחב.

נמשך הירי לעבר הצפון - 3 טילי נ"ט נורו לשתולה

צה"ל יירט הלילה (ג') שני כטב"מים שעשו את דרכם לשטח הארץ ועשו את דרכם לאילת והגיעו מכיוון מזרח. בצה"ל מדגישים כי שני הכלים לא חצו לתוך שטח ישראל ולא היו נפגעים באירוע. בנוסף, בצבא מתחקרים את נפילת הכטב"ם אתמול בערב אשר נפל במרחב הגליל המערבי, כטב"ם נוסף יורט מעל שלומי. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב צפון הארץ מחשש לנפילת שברי יירוט.

ברקע יום הקרב המשמעותי אתמול בצפון ומתחי הרקטות וטילי הנ"ט הבלתי פוסקים, תקפו הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, מחסן אמצעי לחימה במרחב מיס אל-ג'בל ומבנים צבאיים של הארגון במרחבים עייתא א-שעב ואל-חיאם. לפני זמן קצר זוהו שלושה שיגורי נ"ט שחצו משטח לבנון לעבר מרחב שתולה, אין נפגעים.

כוחות הביטחון בהריסות בקריית שמונה

כוחות הביטחון בהריסות בקריית שמונה, צילום: עיריית קריית שמונה

אתמול: 60 רקטות נורו לקריית שמונה ומירון

אתמול בשעות אחר הצהריים הופעלו אזעקות הופעלו בהר מירון כתוצאה משיגור של 35 רקטות לעבר האזור. בתגובה, מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר משגרים של חיזבאללה מהם בוצעו השיגורים. מאוחר יותר, מטח של 25 רקטות שנורה לעבר קריית שמונה הביא למספר פגיעות במבנים בעיר ולהתפרצות של מספר שריפות.