הציל מעל 30 לוחמים: זה מה שיחליף את הסרבל המיתולוגי בשריון

לאחר שהמדים הטקטיים הפכו ללהיט של הלוחמים וגם הוכחו כעמידים לאש, בצה"ל הוחלט כי גם השריונרים יעברו למדים הנוחים אשר מותאמים אישית לכל לוחם. בחטיבה אחת כבר נערכו מדידות. עד כמה פטנט המדים ייחודי? היצרנים מועמדים לפרס ביטחון ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/24 20:25 ז באייר התשפד

הציל מעל 30 לוחמים: זה מה שיחליף את הסרבל המיתולוגי בשריון
סרבל, מפנה את מקומו, צילום: Miriam Alster,FLASH 90

כל מי שנתקל בלוחמי צה"ל בחודשים האחרונים שם לב לשינוי שעברו מדי ה-ב'. חולצות הזית המכופתרות הוחלפו ורבים מהלוחמים לובשים את המדים הטקטיים בגוון אחר של ירוק, מדים שהפכו ללהיט בקרב הלוחמים. עתה בצה"ל מרחיבים משמעותית את חלוקת המדים ואם עד כה רק חי"רניקים זכו ללבוש אותם, הרי שבצה"ל מתכננים להעביר גם את לוחמי השריון למדים החדשים, כך מדווח ב-ynet העיתונאי יואב זיתון.

מילואימניקים

מדים טקטיים ומדים רגילים. צילום: Moshe Shai,FLASH 90

יותר מ-30 לוחמים ניצלו בזכות המדים החדשים

בצה"ל שבעי רצון מאוד מהמדים החדשים שהתגלו גם כמצילי חיים ועל פי נתוני הצבא, יותר מ-30 לוחמים ניצלו בזכות המדים החדשים. בצה"ל כאמור מרחיבים את חלוקת המדים גם ליחידות התותחנים, ההנדסה והחילוץ וההצלה. מי שייהנו במיוחד הם לוחמי השריון שייפרדו מהסרבלים הישנים ויזכו למדים החדשים ככל שאר היחידות הלוחמות.

השריונרים עם הווסטים החדשים

השריונרים, בקרוב יקבלו מדים טקטיים. צילום: אתר צה"ל

השריונרים הראשונים כבר קיבלו - בקרוב מדים טקטיים לכל השריון

חיילים בחטיבה 188 היו הראשונים לקבל את המדים החדשים. ייחודיותם של המדים היא בהתאמתם האישית ללוחמים ובנוחות שלהם. על פי הדיווח ב-ynet, פיתוח המדים כל כך ייחודי, שמפתחי המוצר מועמדים עתה לפרס ביטחון ישראל, פרס המוענק בדרך כלל לפרוייקטים טכנולוגיים פורצי דרך במערכת הביטחון.