מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ערבים נצפו מצלמים בתים במרכז, המשטרה מבקשת לא להעביר את ההודעות

בעקבות הודעות שהופצו, לפיהן ערבים מצלמים בניינים במרכז הארץ, משטרת ישראל יצאה בהודעת הבהרה לפיה אין להפיץ הודעות מסוג זה - והרגיעה: "בכלל האירועים שנבדקו על ידי השוטרים לא עלה חשד לפח"ע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/23 08:22 ד בחשון התשפד

ערבים נצפו מצלמים בתים במרכז, המשטרה מבקשת לא להעביר את ההודעות
אילוסטרציה, דירה, צילום: Moshe Shai/FLASH90

ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטסאפ מסתובבות ביממה האחרונה (ה') הודעות על מספר אירועים בהם נראים ערבים חשודים בסמוך למבני מגורים כאשר אלו נראים מצלמים את המתחם. בעקבות זאת, משטרת ישראל פרסמה הודעה, לפיה אין סיבה לדאגה.

"אני רועדת מפחד", נכתב באחת מההודעות שהופצו. "מסתבר לי היום שהתופעה הזו קרתה לא רק בפתח תקווה אלא גם בתל אביב, ראשון לציון, חולון, גבעתיים, גבעת שמואל, רמת גן ואפילו בחיפה, בית שמש ובבסיס צבאי".

צילום: shutterstock

"מה מתכננים לנו?! איפה המשטרה? למי עוד אפשר לפנות?? כמה שניסיתי לדבר עם ראש העיר רמי גרינברג ופניתי למשטרה, קיבלתי תשובות מאוד לא מספקות שהחשודים האלה עובדי חברת ניקיון… שאף אחד לא מכיר". עוד נכתב: "למה שהם יעברו קומה קומה ויצלמו את הבתים? בכל ערי המרכז יש פתאום עובדי ניקיון שמצלמים בניינים?אני מתחננת שלא נהיה שאננים שוב. תקשיבו לאזרחים המודאגים".

המשטרה: "בכלל האירועים שנבדקו על ידי השוטרים לא עלה חשד לפח"ע"

מהמשטרה, כאמור, נמסר כי "יודגש כי בכלל האירועים שנבדקו על ידי השוטרים לא עלה חשד לפח"ע. כלל ובטח בימים אלו כל דיווח מסוג זה מטופל במהירות וביסודיות על ידי אלפי השוטרים והלוחמים הנמצאים בכלל הערים בכוחות מתוגברים ומוכנים לכל תרחיש".

המשטרה קראה לאזרחים להמשיך ולגלות עירנות ולהתקשר בזמן אמת למוקד 100 בכל אירוע חריג. "על מנת שלא לייצר תבהלה, הציבור מתבקש שלא לשרשר הודעות אלו ברשת ולהעבירם לטיפול משטרתי ללא דיחוי".