אחרי ההחלטה המקוממת של ה-BBC - העיתונאי היהודי התפטר

אחרי שרשת ה-BBC סירבה לכנות את הארגון הרצחני כארגון טרור, כתב הספורט היהודי של רדיו ה-BBC נוח אברהמס, הודיע לעוקביו בטוויטר: "לא אעבוד עוד עבור ה-BBC"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/23 15:19 א בחשון התשפד

אחרי ההחלטה המקוממת של  ה-BBC - העיתונאי היהודי התפטר
סירבה לכנות את חמאס כטרוריסטים. רשת הבי בי סי, צילום: shutterstock

אלו ימיה הקשים ביותר של מדינת ישראל. מחיר הדמים הנורא של הטבח האכזרי שביצע החמאס טרם נקבע באופן סופי, אולם כבר עכשיו, ביום העשירי למלחמה, ברור כי מדובר במספרים איומים שטרם נראו כמותם במדינת ישראל. בזמן שבישראל מנסים להתרומם מהשבר הקשה, בהחלטה שעוררה זעם רב, רשת הטלוויזיה הבריטית BBC סירבה לכנות את מחבלי החמאס כטרוריסטים והתעקשה על הכינוי "כוחות לוחמים".

"לא אעבוד עוד עבור ה-BBC או אייצגו"

בעקבות ההחלטה השערורייתית, כתב הספורט של רדיו ה-BBC נוח אברהמס לעוקביו בטוויטר: "לא אעבוד עוד עבור ה-BBC או אייצגו. לא עוד משחקים העונה, לא עוד פרשנויות", לדברי אברהמס, הסיבה היא החלטת ה-BBC להמשיך ולקרוא למחבלי חמאס 'חמושים' במקום "פעילי טרור".

בניין מערכת ה-BBC רוסס באדום

נזכיר כי בסוף השבוע אלמונים התפרצו לבנין ה-BBC וריססו את חזית בניין המערכת בצבע אדום. לצד המחאה הזו, במהלך השבוע הגיעו ישראלים והדביקו שלטים עם תמונותיהם של החטופים כאות מחאה על ההחלטה. לצד המחאות הספונטניות, בכירים במדינה מחו על החלטת כלי התקשורת החשוב. הרב הראשי של בריטניה - הרב אפרים מירוויס - תקף את ההחלטה ואמר כי "אם לא משתמשים במונח 'טרוריסט', פותחים חלון של הזדמנויות שמצדיק את העניין - ושום דבר לא יכול להצדיק את המעשים הללו".

לצידו של הרב הראשי עמד גם לא אחד מאשר ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, שביקר בבית הכנסת פינצ'לי יונייטד כדי להביע את תמיכתו הבלתי מתפשרת בעם היהודי. סונאק תועד כשהוא חובש כיפה ואוחז בסידור, בעודו לוקח חלק בתפילות של הקהילה להצלת הפצועים והנעדרים. "האנשים שתומכים בחמאס הם האחראים המלאים למתקפה המחרידה הזו. הם לא חמושים. הם לא לוחמי חופש. הם טרוריסטים", אמר.

.