מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

היום השלישי למלחמה: 800 מטרות בעזה הותקפו, מחבלים חוסלו בשדרות

חילופי אש בשדרות, מחבלים חוסלו | צה"ל המשיך לתקוף מטרות בעזה לאורך הלילה האחרון באמצעות כלי טיס וכוחות ארטילריה | חשד לחדירת מחבלים דרך מנהרות טרור לעוטף | מספר הפצועים עלה ועומד על 2382, מספר ההרוגים עומד על 700

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/23 07:39 כד בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 09/10/23 08:57

היום השלישי למלחמה: 800 מטרות בעזה הותקפו, מחבלים חוסלו בשדרות
תקיפת צה"ל בעזה, מלחמת חרבות ברזל, צילום: Atia Mohammed/Flash90Atia Mohammed/Flash90

יום שלישי למלחמה: מלחמת הפתע שפתח חמאס על ישראל, שעד כה גבתה את חייהם של 700 אזרחים ישראלים והובילה לפציעתם של 2382 אזרחים נמשכת, זאת כאשר ארגוני הטרור בעזה מדווחים כי הם מחזיקים ב 130 שבויים - בצה"ל אומרים כי יש אפשרות שביניהם גם קצין בכיר. במסגרת מבצע "חרבות מגן", צה"ל תקף הלילה (ב') למעלה מ-500 מטרות אסטרטגיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה, ב-6 מוקדים פעילים בעוטף.

גיוס מילואים - אין מחסור בציוד

דובר צה"ל מסר כי בימים האחרונים צה"ל גייס מאות אלפי חיילי מילואים לתפקידים שונים בשטח ובמטה. בניגוד לשמועות המופצות - אין מחסור בציוד בצבא. צה"ל נותן לחיילים את כל הציוד הדרוש לביצוע המשימות השונות בחזית ובעורף. לנוכח כמות המתגייסים הרבה - לוקח במקרים מסוימים זמן מה לחלק את כל הציוד.

עדכון משרד הבריאות: 2382 פצועים

משרד הבריאות מעדכן הבוקר על 2382 פצועים שפונו לבתי החולים נכון לשעה 8:00. מהם: 22 אנוש, 345 קשה, 462 בינוני, 1175 קל, 56 חרדה ו-209 בהערכה רפואית. קופות החולים יתנו מענה טיפולי נוסף לתמיכה רגשית של 3 שיחות טיפוליות על ידי אנשי המקצוע.

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

יישובי עוטף עזה: חשש למנהרות טרור, קרבות נגד מחבלים

במקביל, הלחימה בקיבוצי העוטף נמשכת. בצה"ל בודקים את החשד למנהרות טרור שדרכן חדרו מחבלים ליישובים גם לאחר שהוגדרו כנקיים ממחבלים. בקיבוץ בארי נמצאו 70 מחבלים, כאשר רובם חוסלו וחלקם מתבצרים בבתים, בנירים אותרו 6 מחבלים, בעלומים 4 מחבלים, בשער הנגב שלושה, בניר עוז ארבעה, ובחולית מתנהל מרדף אחר ארבעה מחבלים.

יותר מ-400 מחבלים הרוגים

בסך הכל עד כה, הותקפו 21 בניינים רבי קומות בעזה אשר לגביהם היה מידע מודיעיני על קשר לפעילות טרור. באחד מהבניינים מוקמה מפקדה צבאית של ארגון הטרור חמאס. - נכון לשעה זו, על פי הערכות צה"ל ישנם למעלה מ-400 מחבלים הרוגים ברצועה, ועוד מאות מחבלים הרוגים בשטח מדינת ישראל בנוסף, סך הכל, עם פתיחת היממה השלישית למלחמה חיל האוויר הישראלי השמיד כ-1,200 מטרות ברצועת עזה, לאורכה ולרוחבה. בכל רגע נתון, ישנם עשרות רבות של כלי טיס נמצאים מעל אזור הרצועה.

500 מטרות הותקפו בעזה

במסגרת התקיפה בעזה, מטוסי ומסוקי קרב, כלי טיס וכוחות ארטילריה תקפו במהלך הלילה מאות רבות של מטרות של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ ברצועת עזה. בין המטרות שנתקפו, הושמדו שבע מפקדות מבצעיות של ארגון הטרור חמאס ומפקדה מבצעית נוספת של ארגון הטרור גא"פ.

צילום: דובר צה"ל

נכסים של חמאס, מפקדות ומנהרות טרור הותקפו

בנוסף, צה"ל תקף מספר מבנים רבי-קומות, באחד מהם מוקמה מפקדה צבאית של ארגון הטרור חמאס. משם הכוון טרור נגד מדינת ישראל. כמו כן, הותקף בניין שהיה בשימוש מבצעי של בכיר בכוח הימי של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, כחלק מגל התקיפה העצים, הושמדו שלוש מנהרות טרור במרחב בית חאנון.

הותקפו מהאוויר גם שני נכסים מבצעיים של ארגון הטרור חמאס, כאשר אחד מהם ממוקם בלב מסגד. בנוסף, הושמד נכס בשימוש של ארגון הטרור גא"פ שמוקם במבנה מגורים בו מתגוררים פעילים בארגון הטרור. מצה"ל נמסר: "צה"ל ימשיך לתקוף בעוצמה ברצועת עזה ולפגוע אנושות בארגוני הטרור".

הרמטכ"ל הרצי הלוי, נכח בבור חיל האוויר במחנה "רבין", הקריה בעת שכוחות חיל האוויר תקפו את המסגד. הרמטכ"ל קיים הערכת מצב להמשך הפעילות ההתקפית ברצועת עזה עם מפקדי ואנשי המטה המבצעי בסדיר ובמילואים, אשר מובילים את התקיפות.

צילום: דובר צה"ל