"עוד הלילה" נציגי משפחות הנעדרים: "אנחנו דורשים מהממשלה שגל הירש ייתן תשובות"

נציגי משפחות הנעדרים ערכו מסיבת עיתונאים לאחר שהתאגדו לגוף אחד ודרשו תשובות. אב ששתי בנותיו עדיין נעדרות: "כמעט 48 שעות מפתיחת האירוע ויש הרבה משפחות שלא יודעות כלום" | ניתן ליצור קשר עם מוקד קצינת פניות הציבור של אגף כוח האדם במספר הבא: 1111 שלוחה 5, ולאחר מכן שלוחה 4

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/10/23 20:59 כג בתשרי התשפד

נציגי משפחות הנעדרים: "אנחנו דורשים מהממשלה שגל הירש ייתן תשובות"
מסיבת העיתונאים של משפחות הנעדרים, צילום: Miriam Alster/Flash90

כבר כמעט 48 שעות שמשפחות הנעדרים מתחננות לעזרה בניסיון למצוא פיסות מידע על יקיריהן איתם אבד הקשר. לאחר שהתאגדו יחדיו, נציגי המשפחות ערכו הערב (א') מסיבת עיתונאים ודרשו מהממשלה ומהממונה על נושא הנעדרים תשובות באופן מיידי.

"כמעט 48 שעות שבהן משפחות ישראל נמצאות בתוך סיוט שלא נגמר" אמר בפתיחה אחד מנציגי המשפחות. "האמת שלפני 48 שעות זה נשמע תסריט דמיוני. ביממה האחרונה הוקמה נציגות שלנו עם משפחות של שבויים ונעדרים – בני משפחה מדרגה ראשונה. היא מונה קבוצות נוספות שהצטרפו אלינו לאחרונה, 900 בני משפחה שמצטרפים מיום ליום".

"קוראים לכל משפחה שיקיריה נעדרו - לא להתמודד עם זה לבד"

"אחת מהמטרות של מסיבת העיתונאים היא ליידע את כל המשפחות ולחבור ביחד למטרה אחת בלבד – להחזיר למשפחות את הנעדרים והשבויים כאחד. אנחנו קוראים לכל משפחה שיקיריה נעדרו – לא להתמודד עם זה לבד. דרך ארוכה עוד לפנינו, יהיו ימים יותר קשים".

מי שעוד שיתף בתחושותיו הוא אביהן של שתי האחיות הנעדרות הודיה ותאיר שאמר: "אנחנו דורשים מהממשלה שלנו שגל הירש (הממונה על נושא החטופים והנעדרים) ייתן תשובות - לא כולן יהיו משמחות. אנחנו רוצים להחזיר את הילדים, את הבנים, הבנות והמשפחות כמה שיותר מהר הביתה".

משפחות הנעדרים, הערב

משפחות הנעדרים, הערב צילום: Miriam Alster/Flash90

הוא תיאר את רגע ניתוק הקשר מבנותיו ואמר: "הייתי בקשר עם 2 הבנות שלי אתמול בבוקר - כשהן שוכבות על הרצפה, בלחץ אטומי. ברקע שמעתי מטווח של ברווזים, צעקות של ערבים. אמרתי להן 'תשכבו עם הפנים לרצפה, תחזיקו את הידיים אחת לשנייה - אל תנשמו אפילו'. זה לא היה קל, שיחה של 30 דקות בפלאפון. עד ששמעתי 4 נשימות כבדות, ואז הבת שלי כבר לא ענתה לי".

"הן במרחק של איזה חצי שעה ממני - ואני לא יכול לעשות שום דבר"

הוא סיים את דבריו ואמר: "עוד הלילה אנחנו רוצים להיפגש עם נציג שייתן לנו תשובות. אולי לא את כל התשובות, אבל לפחות חלק. 48 שעות לא קיבלתי פסיק של מידע - לא מהמשטרה, לא מבית החולים, לא משום מקום. שתי הבנות שלי שם, אני עוצם עיניים ואני לא יודע איפה הן. או שאונסים אותן בעזה או שהן זרוקות באיזו תעלה. הן במרחק של איזה חצי שעה ממני - ואני לא יכול לעשות שום דבר. מישהו חייב לעצור את זה".

ניתן לפנות לצה"ל לבירור מידע בנושאים שונים באמצעות מוקד קצינת פניות הציבור של אגף כוח האדם במספר הבא: 1111 שלוחה 5, ולאחר מכן שלוחה 4. מרכז המשפחות המשותף של פיקוד העורף ומשטרת ישראל לכל האזרחים ממוקם ברחוב הנגב 4, קריית שדה התעופה (בניין להב 433). משפחות המחפשות את יקיריהם מתבקשות להגיע עם פרטים מזהים, פריט ממנו ניתן להפיק DNA ותמונה של הנעדר.