חרבות ברזל ראש המועצה וקצין כיבוי אש: הנרצחים במתקפה על הדרום

מעל 200 נרצחו במתקפת הפתע של החמאס. בין הנרצחים: ראש מועצת שער הנגב ושני מפקדי תחנות כיבוי אש | אלו הנרצחים במתקפה על הדרום

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/23 20:37 כב בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 07/10/23 22:22

ראש המועצה וקצין כיבוי אש: הנרצחים במתקפה על הדרום
אמבולנס, צילום: Jamal Awad/Flash90

ישראל נמצאת במצב לחימה החל מהשעה שש וחצי בוקר. דובר צה"ל עדכן מוקדם יותר היום כי מתקפת הטרור שהגיעו מרצועת עזה כללה חדירה של עשרות מחבלים במספר רב של מוקדים, רובם באזור הגדר והמעברים והיה מוקד אחד בים. בכל הישובים יש כוחות, ישנם 22 מוקדים של ירי וקרבות באזורים שונים. שני מוקדים מרכזיים אופקים ובארי, בהם יש אירוע עם בני ערובה ובהם גם כוחות מיוחדים ומתנהל שם לחימה.

שמות הנרצחים שהותרו לפרסום:

  • ראש מועצת שער נגב, אופיר ליבשטיין, אב לארבעה ילדים ותושב כפר עזה - נהרג במהלך חילופי אש עם מחבלים כשניסה להגן על תושבי הישוב. ליבשטיין יזם את פסטיבל "דרום אדום" וכיהן בעבר כמנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית.
ראש מועצת שער הנגב, אופיר ליבשטיין

ראש מועצת שער הנגב, אופיר ליבשטיין צילום: פלאש 90

  • מפקד תחנת הכיבוי קרית גת, רב-רשף שלום צבאן, בן 60 ואב לשניים. נפגע ככל הנראה מרסיסי טיל.
  • לוחם אש בתחנת הכיבוי בנתיבות, רב-כבאי יבגני גלסקי, בן 34 - טרם התבררו נסיבות מותו.
הנרצחים

הנרצחים צילום: כבאות והצלה

חובש בכיר ונהג אמבולנס במד"א אהרון חיימוב ז"ל, תושב אופקים בן 25 שנרצח הבוקר בעת מילוי תפקידו כשיצא להציל חיים ולטפל בפצועים. אהרון, תושב אופקים, נפגע מירי מחבלים בעת שיצא לטפל בנפגעים, ונהרג. אהרון הותיר אחריו 2 ילדים ואשה, הורים אחים ובני משפחה.

אהרון חיימוב ז"ל

אהרון חיימוב ז"ל צילום: מד"א

שני בני היישוב פסגות:

משה ידידיה רזיאל (רוזנברג)

ישראל עמיחי ויצן

אלוף-משנה יהונתן שטיינברג ז"ל, בן 42 מהקיבוץ שומרייה, היה בדרכו לחילופי אש שניהלו פקודיו עם מחבלים. בדרכו, נתקל במחבל ונהרג במהלך חילופי אש סמוך לכרם שלום.

אלוף-משנה יהונתן שטיינברג ז"ל | צילום: דובר צה"ל

לוחם דובדבן סרן אור יוסף

סרן אור יוסף רן הי"ד מאיתמר, מסיירת דובדבן, שנולד וגדל בגבעות איתמר, בעל אותות הערכה רבים, בנו של בנם של בוני השומרון החלוצים שרונה ואברי רן.

"בצער רב ובכאב גדול התבשרנו הערב על נפילת אור יוסף (אורוש) רן הי"ד, בנם של אברי ושרונה, אחיהן של בתיה קדרון ושרה בן יצחק, בקרב על הגנת המדינה. בית איתמר מחבק את המשפחה האהובה ועומד לצידה".

צילום: דובר צה"ל