חרבות ברזל דקה אחרי דקה: כך נפתחה מתקפת הפתע על ישראל

במקביל לשיגורים של אלפי רקטות, מאות מחבלים מרצועת עזה חדרו הבוקר לשטח ישראל והשתלטו על קיבוצים רבים בעוטף עזה. מעל מאה נהרגו במתקפת הפתע - לצד אזרחים וחיילים חטופים | מתקפת הפתע של החמאס - דקה אחרי דקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/23 20:14 כב בתשרי התשפד

דקה אחרי דקה: כך נפתחה מתקפת הפתע על ישראל
פגיעה באשקלון, צילום: Erik Marmor/Flash90

6:00 - חמאס פותח במטחים כבדים לעבר ערי הדרום והמרכז ואזעקות מופעלות.

7:00 - מתקבלים דיווחים ראשונים על מחבלים חמושים שחדרו לשטח ישראל באמצעות גלשני רוח, מנהרות ופריצת גדר המערכת, ובתיעוד משדרות נראה טנדר ועליו חוליית מחבלים כשהם פותחים באש לעבר תושבים. צה"ל מאשר את הדיווחים על חדירה ותושבי העוטף מתבקשים להיכנס למרחב מוגן.

פינוי פצועים

פינוי פצועים, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

8:00 - אזעקות מופעלות בתל אביב ובירושלים, ובניין בתל אביב סופג פגיעה ישירה. נשיא ארגון החמאס, מוחמד דף, מודיע על תחילתו של מבצע "מבול אל אקצא" ומעדכן כי נורו 5,000 רקטות. מתקבלים דיווחים על השתלטות של מחבלים על מספר בתים ביישובי העוטף וכוחות מסוקים ורגליים נשלחים לאזורי ההיתקלות. שר הביטחון מאשר גיוס מילואים נרחב וצה"ל מכריז על מצב כוננות מלחמה.

הפצצות בעזה

הפצצות בעזה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

9:00 - מתקבלים דיווחים על ירי של מחבלים במסיבת טבע שהתרחשה בעוטף עזה, עשרות מבלים שמסתתרים מבקשים עזרה מהצבא. ראש האופוזיציה, יאיר לפיד מתעדכן בהתפתחויות הביטחוניות מהמזכיר הצבאי של ראש הממשלה ומודיע שיגבה כל תגובה צבאית קשה נגד האויב. המפכ"ל מעדכן על 21 מוקדים פעילים בדרום ובבית החולים סורוקה מעדכנים על 80 פצועים חלקם במצב קשה מאוד.

אמבולנס

אמבולנס, צילום: Jamal Awad/Flash90

10:00 - שר הביטחון מודיע כי חמאס פתח במלחמה על ישראל ומעדכן כי חיילי צה"ל נלחמים בכל נקודות החדירה. מטחים נוספים נורים לעבר ירושלים ובעיר מחליטים על פתיחת המקלטים הציבוריים. ראש מועצת שער הנגב, אופיר ליבשטיין, נהרג בחילופי אש עם המחבלים ובצה"ל פותחים במבצע "חרבות ברזל". חיל האוויר פותח במתקפה נרחבת בעזה וחמאס מגיב במטחים נוספים לעבר העוטף והמרכז.

11:00 - מספר הפצועים עולה ל-300 מתוכם 40 במצב קשב ובמד"א קוראים לתרום דם. חילופי האש מתרחבים לאחת עשרה יישובים וראש הממשלה נתניהו מודיע "אנחנו במלחמה" ומחליט על גיוס מילואים נרחב.