במהלך יציאת הכוחות מג'נין: רקטות נורו לעבר עוטף עזה

בזמן יציאת הכוחות מג'נין, חמש רקטות נורו מעזה לעבר שדרות ויישובי העוטף ומערכת כיפת ברזל יירטה את כל השיגורים | בתגובה, צה"ל תקף ברצועה עזה אתר תת-קרקעי לייצור אמצעי לחימה ואתר לייצור חומרי גלם רקטיים של חמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/23 07:54 טז בתמוז התשפג

במהלך יציאת הכוחות מג'נין: רקטות נורו לעבר עוטף עזה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בזמן יציאת הכוחות מגנ'ין, אזעקות צבע אדום נשמעו הלילה (ד') בשדרות וביישובים גבים, איבים וניר עם. כל חמש הרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. רסיסי אחת הרקטות שיורטו אותרו בבית מגורים בשדרות. אין נפגעים, אך נזק נגרם לבית.

כשלוש שעות לאחר שיגור הרקטות, דובר צה"ל מסר כי חיל האוויר תקף ברצועת עזה אתר תת-קרקעי לייצור אמצעי לחימה אשר נמצא בשימוש מחלקת הכימיה של ארגון הטרור חמאס, ואתר לייצור חומרי גלם רקטיים של הארגון.

רס"ל דוד יהודה יצחק הי"ד מבית אל הוא הלוחם שנהרג בג'נין

לוחם צה"ל בקבע, רב-סמל דוד יהודה יצחק הי"ד נהרג אתמול בערב (ג') במהלך המבצע כנגד תשתיות הטרור במחנה הפליטים ג'נין, בעת יציאת הכוחות. רב-סמל דוד יהודה יצחק, לוחם ביחידת אגוז, בן 23 מהיישוב בית אל. הודעה נמסרה למשפחתו. הלוויתו תערך היום בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. 

צילום: דוברות בית אל

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון ספד ללוחם. "תושבי בית אל מבכים על נפילתו של דוד יהודה יצחק הי"ד במהלך פעילות מבצעית בג'נין, לוחם סיירת אגוז, בן בכור למשה ואמונה ואח לשישה אחים ואחיות. ליבנו עם אובדנה הכבד מכל של משפחתו עם היוודע הבשורה המרה. 'הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו'".

כלל הכוחות יצאו הלילה ממחנה הפליטים ג'נין

כאמור, אחרי יומיים של פעילות כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב במחנה הפליטים בג'נין במסגרת מבצע "בית וגן", כוחות צה"ל יצאו הלילה ממחנה הפליטים. במהלך המבצע כוחות הביטחון פוצצו זירות מטענים וחמ"לי תצפיות נוספים ביממה האחרונה פועלים כוחות צה"ל, מג"ב ובהכוונה מודיעינית של שב"כ לסיכול טרור והסרת האיום במחנה הפליטים ובעיר ג'נין.