בתום שעות ארוכות: מבצע חילוץ הרכבים בג'נין הסתיים

בתום 9 שעות, מבצע החילוץ של 5 הרכבים של צה"ל שנתקעו בג'נין הסתיים | במהלך הפעילות, 7 לוחמים נפצעו ומאושפזים בבתי החולים, בהם אחד במצב בינוני עד קשה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 19/06/23 16:01 ל בסיון התשפג

בתום שעות ארוכות: מבצע חילוץ הרכבים בג'נין הסתיים
ארכיון, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

המבצע בג'נין: כוחות משותפים של סיירת צנחנים, יחידת המסתערבים של מג"ב ולוחמי מג"ב עצרו הבוקר (ב') שני מבוקשים המשתייכים לחמאס ולג'יהאד באזור ג'נין בעקבות מידע מודיעיני של שב"כ. לקראת סיום פעילות המעצר השגרתית, נקלעו הכוחות לחילופי אש מאסיביים שבמהלכם רכב של לוחמי ימ"ס עלה על מטען. כתוצאה מכך חמישה כלי רכב נתקעו, חלקם נפגעו בגלגלים וחלקם קיבלו מכות בגחון וחיכו לפינוי מהשטח. כעבור תשע שעות, כל כלי הרכב שנתקעו פונו מהאזור.

במקביל, בבית החולים רמב"ם שבחיפה עדכנו על מצבם של שבעת לוחמים. מצבו של אחד הלוחמים הוחמר והוא מאושפז במצב בינוני עד קשה ומצבם של שאר החיילים מוגדר בינוני עד קל. מסרו. כלב של יחידת עוקץ נפצע גם כן כשהוא סובל בפגיעה באגן וקרע בטחול. הלוחמים שנפצעו מהמטענים חולצו על ידי מסוק של יחידה 669 שפינה אותם לבית החולים. 

פעילות צה"ל

פעילות צה"ל צילום: דובר צה"ל

במהלך המבצע, חוסלו חמישה מחבלים: אחמד יוסף סאקר, קאיס מג'די אדל ג'בארין, חאלד עזאם אסאסה , קסאם פייסל אבו שרייה ואחמד סלאח דראגמה. על פי הדיווחים של משרד הבריאות הפלשתיני, ישנם מעל 91 בני אדם שנפצעו, בהם 23 פצועים במצב קשה.

מפרד מג"ב: "כוחותינו הוכיחו שוב את אומץ ליבם ונחישותם בלחימה בטרור"

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן התייחס לאירוע ואמר: "אני מאחל החלמה מהירה ללוחמי מג"ב איו"ש וללוחמי צה"ל שנפצעו בחילופי אש כבדים שהתנהלו במקום". עוד אמר: "כוחותינו הוכיחו שוב את אומץ ליבם ונחישותם בלחימה בטרור. אני מביע את הערכתי הרבה לכוחות הביטחון ומחזק את ידי הלוחמים. נמשיך בפעילות המשותפת יחד עם כלל גופי הביטחון ונגיע לחצר ביתו של כל מחבל שינסה לפגוע בביטחוננו".