אחרי שהוכרזה הפסקת אש: אזעקות באשקלון בעוטף עזה

למרות הפסקת האש: אזעקות נשמעו באשקלון ובעוטף עזה בשעה 18:30.  זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שנפל בשטח פתוח |טנקים של צה"ל תקפו שתי עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 18:47 כג באייר התשפג

אחרי שהוכרזה הפסקת אש: אזעקות באשקלון בעוטף עזה
ירי מרצועת עזה. ארכיון, צילום: פלאש 90. מנדי הכטמן

לאחר כמעט יממה של שקט, ואחרי שהפסקת האש עם הג'יהאד האסלאמי נכנסה לתוקף, בשעה 18:30 היום (א')  הופעלו התראות צבע אדום בזיקים, נתיב העשרה, ואזור תעשיה דרומי אשקלון. מצה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שנפל בשטח פתוח. לא שוגרו מיירטים על פי מדיניות. בתגובה לירי הרקטה, טנקים של צה"ל תקפו לפני זמן קצר שתי עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

 לאחר חמישה ימי לחימה הפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי בתיווך מצרי נכנסה לתוקף אתמול (שבת) בשעה 22:00 והביאה לסיומו של המבצע. בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על הסרת ההגבלות באופן הדרגתי. אולם בשעה 23:22 דק' בלילה, זיהה צה"ל שני שיגורים משטח הרצועה ונשמעה אזעקה נוספת בעוטף. 

מגן וחץ, כיפת ברזל

מגן וחץ, כיפת ברזל צילום: דובר צה"ל

מבצע מגן וחץ: צה"ל מנע שיגור של למעלה מ- 800 רקטות לעבר ישראל

בעקבות ירי הרקטות יצא צה"ל למבצע "מגן וחץ". במהלך חמשת ימי המבצע צה"ל חיסל שישה בכירי צמרת הפיקוד של הגא"פ, ובנוסף 15 פעילי טרור נוספים, פגע ביכולות שיגור של הארגון ומנע שיגור של למעלה מ-800 רקטות לעבר ישראל, השמיד את יכולת הייצור של הג'יהאד, תקף מפקדות וסיכל פיגועי תגובה.