מחבלים מג'נין טוענים: שיגרנו רקטות לעבר יישוב בשומרון

גדוד אל-עיאש, המשויך לזרוע הצבאית של חמאס, טען כי שיגר מג'נין שתי רקטות מסוג "קסאם 1" לעבר היישוב שקד שבצפון השומרון | בצה"ל בודקים את אמינותו של הסרטון

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 10/07/23 17:07 כא בתמוז התשפג

מחבלים מג'נין טוענים: שיגרנו רקטות לעבר יישוב בשומרון
צילום: מתוך עמוד הטוויטר של תורת הלחימה

שבוע לאחר מבצע "בית וגן", גדוד אל-עיאש, המשויך לזרוע הצבאית של חמאס פרסם היום (ב') סרטון בו נראה לכאורה שיגור של שתי רקטות מסוג "קסאם 1" לעבר היישוב שקד, בצפון השומרון. הגדוד המדובר הם אלה שלקחו אחריות על הירי מלפני שבועיים לעבר המושב רם און בגלבוע. בצה"ל בודקים את אמינותו של הסרטון.

שרידי רקטה שנורתה מג'נין אותרו בשטח יישוב בגלבוע

נזכיר כי אתמול שרידי נפל של רקטה התגלו בשטח בית העלמין ביישוב רם-און, דרומית לעפולה. הנפל שייך, ככל הנראה, לשיגור רקטה מאיזור ג'נין לפני כשבועיים. מדובר צה"ל נמסר כי "לאחר בדיקת הממצאים על ידי חבלני כוחות הביטחון, נמצא שמדובר ברקטה מאולתרת ישנה. לא אותר חומר נפץ בשרידיה".

צילום: מועצה אזורית גלבוע

נציין כי ראש מועצה האזורית גלבוע, עובד נור, הזהיר לפני כשבועיים מפני האפשרות עתידית לירי רקטי מצפון השומרון לעבר יישובי האזור. "כבר שלוש שנים אנו מתריעים על התגברות המוטיבציה והיכולות מכיוון ג'נין, ולצערנו איננו זוכים להתייחסות ראויה למיגון תושבינו. ברור וידוע לנו ממקורות ראשונים שצה"ל וכוחות הביטחון עושים עבודה מצוינת, ואנחנו מעניקים להם גיבוי מלא, מאידך, יש הכרח משמעותי ודחוף בתגבור אמצעי ביטחון ומיגון הנדרשים ליישובי הגלבוע בכלל, ולסמוכי הגדר בפרט".