בהלה בדרום: זאת הסיבה לפיצוץ שהרעיד את האיזור

פיצוץ אדיר ומסתורי הרעיד את איזור הדרום. בצה"ל מיהרו להסביר כי מדובר בפיצוץ תחמושת מתוכנן. חבר הכנסת אלמוג כהן דורש הסברים "אני קורא לבירור מעמיק הכיצד מתרחש אירוע שכזה מבלי ליידע מראש את התושבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/23 17:58 יח בסיון התשפג

בהלה בדרום: זאת הסיבה לפיצוץ שהרעיד את האיזור
פיצוץ תחמושת , צילום: shutterstock

היום (ד') לקראת השעה 17:00, התרחש פיצוץ אדיר שהרעיד את איזור  רהט קריית גת ויצר פטריית עשן שהיתמרה לגובה רב, מה שגרם לתושבים להכנס לפאניקה, רק כשעה לאחר האירוע הוציא דובר צה"ל הודעה "לפני כשעה התרחש פיצוץ באזור קריית גת. צה"ל מסר כי מדובר בפיצוץ תחמושת מבוקר שתוכנן מראש, וכי אין חשש לאירוע ביטחוני" 

מי שזעם על הפיצוץ ללא כל התראה הוא חבר הכנסת ותושב הדרום בעצמו אלמוג כהן, ששלח מכתב למפקדי הצבא ושר הבטחון, בו הוא דרש שבכל פעם שיתקיים ניסוי או תרגיל שיכלול פיצוצים הוא דורש שתושבי הדרום יעודכנו בדבר, כמו כן ביקש חבר הכנסת כי יתקיים בירור מעמיק בצבא כיצד זה התרחש. 

אלמוג כהן |

אלמוג כהן | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במכתב ששלח כהן נכתב "לפני כשעה קלה נשמע פיצוץ אדיר באזור קרית גת/רהט שנגרם ככל הנראה בשל אירוע צבאי, כאשר פטריית העשן מיתמרת לגובה רב ומרחפת מעל הנקודה" כהן הוסיף "לא אקבל מצב בו ניסוי, תרגיל שכזה יתבצע ללא התראה מוקדמת לתושבים באזור הנגב, הסובלים שנים רבות מתקיפות טילים ואשר כל פיצוץ שכזה מרעיד את עולמם.  אלפי ילדי הדרום אשר בזמן הפיצוץ שהו במסגרות החינוכיות כאשר רבים מהם מתמודדים יום יום עם פוסט טראומה שמשפיעה על חייהם והתפתחותם, אינם שווים פחות מילדי תל אביב והמרכז.  אני קורא לבירור מעמיק הכיצד מתרחש אירוע שכזה מבלי ליידע מראש את התושבים?!"