גורם ביטחוני בכיר: "חייבים לעצור את החקיקה ואת המחאה במקביל"

הגורם הביטחוני אמר מוקדם יותר כי יש לעצור את החקיקה מכיוון שישנו חשש לעזיבה של קצינים, חשש מאי יציאה לקורס קצינים ולחץ של משפחות על משרתים לעזוב את הצבא | עוד אמר הגורם: "הכול חייב להיות בהסכמה וחייבים לעצור את המחאה במקביל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/03/23 19:04 ד בניסן התשפג

גורם ביטחוני בכיר: "חייבים לעצור את החקיקה ואת המחאה במקביל"
שר הביטחון גלנט בחווארה, בחודש שעבר | , צילום: Erik Marmor/Flash90

אחרי קריאתו של שר הביטחון יואב גלנט לעצור את החקיקה, גורם ביטחוני בכיר טען במהלך היום (א') כי המצב החברתי הנפיץ במדינה חודר גם לשורות הצבא. הוא הדגיש כי חקיקה ללא הסכמה על מתווה תפגע בכשירות המילואים והסדיר. 

"חשוב לעצור את החקיקה לאלתר"

הגורם הבכיר אמר בדבריו כי שר הביטחון גלנט וגם הרמטכ"ל הרצי הלוי פועלים כדי למנוע הידרדרות והחרפה במצב. "צריך להבין שהעצירה שלח החקיקה כעת חיונית. יש סכנה להיחלשות צה"ל ופגיעה בכשירות. האויבים רואים בכך הזדמנות, חייבים לנקוט ולעצור את החקיקה עד מושב הקיץ. הכול חייב להיות בהסכמה וחייבים לעצור את המחאה במקביל. צריך להתגייס לקריאה לעצירת הסרבנות". בעיקר אמר הגורים, נוכח "האיומים שמתפתחים בזירות השונות, והתגברות האומץ וההעזה של האיראנים וחיזבאללה, הנפיצות של יהודה ושומרון ועזה, וגם שחיקה בהרתעה".

הגורם אמר כי יש חשש לעזיבה של קצינים, חשש מאי יציאה לקורס קצינים ולחץ של משפחות על משרתים לעזוב את הצבא. "כבר היום יש נזק, לכן חשוב לעצור את החקיקה לאלתר. היחידות השונות צריכות לכידות, כשאין, זו פגיעה ברוח הלחימה, לא ניתן להשאיר את הוויכוח מחוץ לצבא כמו בעבר, ולכן כל מה שקורה בתוך הארץ מקרין לצבא".

במהלך הדברים הגורם הבכיר התייחס לנושאים נוספים, בין היתר לזירה הפלשתינית: "אנחנו ברף אלימות ופיגועים גבוה והמשך חוסר משילות של הרשות הפלשתינית. הדברים באים לידי ביטוי במיוחד באזור צפון השומרון, בשכם ובג'נין. היו לנו שלושה פיגועים בחווארה בחודש האחרון ובסך הכל אנחנו נכנסים בזווית כניסה מאוד לא אידיאלית לרמדאן ואני מקווה שנעבור את הימים הקרובים ובכלל את החודש בשקט".