"צבא העם מקבל משמעות אחרת בימים האלו"

הרמטכ"ל הגיע היום לתל השומר ושוחח עם מתגייסים חדשים על חשיבות השירות בצה"ל: "כל אחד מכם מתגייס היום לצה"ל עם משימה כפולה - מצד אחד, שמירה על ביטחון המדינה, ומצד שני, לשמור את צה"ל אחיד, מלוכד ואחוד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/03/23 16:33 ד בניסן התשפג

"צבא העם מקבל משמעות אחרת בימים האלו"
הרמטכ"ל עם המתגייסים | , צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום (א') בלשכת הגיוס תל השומר ופגש מתגייסים ללוחמה בחיל התותחנים, האיסוף הקרבי וחטיבת החילוץ וההצלה בעת גיוסם לצה"ל. 

"מתגייסים בתקופה ביטחונית מאתגרת"

במהלך הביקור הרמטכ"ל פגש מועמדים לשירות הביטחון מכיתה י"א בתיכון בפתח-תקווה, שהגיעו לבצע צו ראשון במקום ושוחח עמם על שירות משמעותי ומוטיבציה לשירות בצה"ל. לאחר מכן, סייר הרמטכ"ל ברחבת המתגייסים ובשרשרת החיול ודיבר עם המתגייסים החדשים.

"אתם מתגייסים בתקופה ביטחונית מאתגרת - איראן, שהיא מצד אחד רחוקה ומצד שני משפיעה כאן קרוב", אמר הלוי למתגייסים הטריים, והוסיף: "אנחנו עוסקים גם בלבנון, סוריה, רצועת עזה והטרור ביהודה ושומרון, שגם אתמול בשעות הערב המוקדמות הוציא פיגוע קשה בו נפצעו חיילים ואנחנו מאחלים להם מכאן רפואה שלמה". 

"צבא העם מקבל משמעות אחרת בימים האלו"

הלוי אמר כי בתקופה זו השירות בצה"ל הוא בעל משמעות רבה יותר. "צבא העם מקבל משמעות אחרת בימים האלו, וכל אחד מכם מתגייס היום לצה"ל עם משימה כפולה - מצד אחד, שמירה על ביטחון המדינה, ומצד שני, לא פחות חשוב - לשמור את צה"ל אחיד, מלוכד ואחוד. הכוח שלנו מגיע כשאנחנו ביחד - רק ככה המדינה שלנו תוכל לשגשג". 

"אתם עוברים היום מללבוש בגדים אזרחיים, ללבוש מדים. אתם יוצאים מכאן ומשאירים את המחלוקות ואת הדעות האישיות בחוץ, החל מהיום אתם פועלים על פי רוח וערכי צה"ל כשמולנו משימה אחת - להגן על מדינת ישראל". 

צילום: דובר צה"ל