"אבי גבאי אינו ראוי להנהיג את המדינה"

באיחוד הלאומי תוקפים את יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, שאמר בוועידת 'כלכליסט' כי יילחם על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. "אדם שמזלזל במסורת ישראל ובשמירת השבת הציבורית לא יכול להוביל את המדינה היהודית."

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/18 18:32 כה באלול התשעח

"אבי גבאי אינו ראוי להנהיג את המדינה"
תחבורה ציבורית, צילום: Nati Shohat/Flash90

בוועידה הכלכלית-לאומית של עיתון 'כלכליסט' שהתקיימה היום (ד'), אמר יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, כי כאשר ייבחר לראשות הממשלה יקדם הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, וטען שזהו תנאי הכרחי לקיום החברה בישראל. "בתחבורה משקיעים הון עתק וסוללים כבישים שלא עושים דבר חוץ מלמשוך עוד פקקים. חייבים להשקיע בתחבורה הציבורית ותחבורה ציבורית בשבת זה נושא שאני מתכוון להילחם עליו ובתור ראש ממשלה אני אעשה אותו". אמר גבאי.

עוד הוסיף יו"ר מפלגת העבודה: "תחבורה ציבורית בשבת היא חשובה מכמה סיבות – קודם כל חופש, ודבר שני זה הדבר הכי חברתי שיש והדבר השלישי כשאין תחבורה ציבורית בשבת אנשים קונים מכוניות ועושים פקקים כל השבוע". כשנשאל גבאי איך יוכל עם גישה כזו לצרף את המפלגות החרדיות לממשלתו, אם וכאשר, ענה: "החרדים יוכלו לבוא איתנו ברגע שנעשה גוש חוסם. זה גם היתרון שלנו על יש עתיד. יש עתיד לא יכולים להרכיב ממשלה, אנחנו כן כי אין לנו את החרם הזה".

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר תקף את אבי גבאי על הדברים ואמר: "איני מוטרד מהאפשרות שגבאי יהיה רה"מ.  ובכל זאת הנה הוכחה נוספת שאבי גבאי אינו ראוי להנהיג את המדינה. אדם שמזלזל במסורת ישראל ובשמירת השבת הציבורית לא יכול להוביל את המדינה היהודית. אני מציע לגבאי לשמור על ערכי המסורת ולא לקושש מנדטים על ידי הצטרפות לקמפייני ההדתה המובלים על ידי מיעוט קיצוני ואשר מפלגים את העם"