רגע לפני שמתחילה שנת הלימודים - טרנד מפתיע לניקיון הילקוטים

האם ייתכן שמדיח הכלים, המיועד בעיקר לשטיפת הצלחות והכוסות שלנו, הוא גם הפתרון היעיל ביותר לניקוי ילקוטי בית הספר? טרנד חדש שמתחיל לצבור תאוצה בקרב הורים בישראל מציע בדיוק את זה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/24 22:08 כ באב התשפד

רגע לפני שמתחילה שנת הלימודים - טרנד מפתיע לניקיון הילקוטים
ילקוט במדיח הכלים, צילום: ללא

אין הרבה משימות מעיקות כמו ניקיון של ילקוטי בית הספר לפני תחילת שנת הלימודים. אחרי שנת לימודים, הילקוטים של הילדים חוזרים הביתה מלאים בפירורים, כתמים וריחות לא נעימים. עבור הורים רבים, המחשבה על להכניס את הילקוט למכונת הכביסה מעוררת חשש – מה יקרה לרצועות? איך ישפיעו הסיבובים הרועשים גם על הצבעים? אולי זה יהרוס את המכונה? חוץ מזה שהילקוטים של כיתה א' בכלל לא נכנסים לרוב מכונות הכביסה. ובכן, מסתבר שיש פתרון מפתיע, שמתחיל לצבור פופולריות בבתים רבים: מדיח הכלים.

כן, קראתם נכון. המכשיר במטבח שתמיד היה שם כדי להציל אתכם מערימות הכלים המלוכלכים יכול לעשות עבודה לא רעה גם עם הילקוטים המלוכלכים של הילדים. הרעיון הזה, שנשמע אולי קצת מוזר, הולך ותופס תאוצה בקרב הורים שמחפשים דרכים יצירתיות לחסוך זמן ומאמץ – והתוצאות, לדבריהם, מרשימות במיוחד.

יקלוט במדיח

יקלוט מלוכלך במדיח צילום: ללא

אז איך בכלל עלו על זה? הסוד טמון בשילוב בין העובדה שמה שנמצא במדיח בעצם לא זז לבין האפשרות שלו להפעיל מים חמים וסבון שמגיעים לכל פינה. במילים אחרות, מדובר במכונת ניקוי קטנה וחכמה שלא רק מסירה כתמים אלא גם מצליחה לשמור על המבנה והצבעים של הילקוט בצורה טובה יותר מאשר מכונת כביסה רגילה.

אבל האם זה באמת כל כך פשוט? התשובה היא כן, אבל עם כמה הסתייגויות. חשוב להבין שלא כל ילקוט מתאים לניקוי במדיח, ויש להפעיל שיקול דעת בהתאם לסוג החומרים מהם עשוי הילקוט ולמבנה שלו. ילקוטים עם חלקי עור, עיטורים מתכתיים או אלמנטים עדינים עלולים להינזק, ולכן רצוי לבדוק היטב לפני שמנסים את השיטה הזו.

איך לא חשבו על זה קודם

ומה לגבי התהליך עצמו? זה קל משחשבתם. אחרי שרוקנתם את כל תכולת הילקוט – ולא שכחתם לנער את הפירורים שנשארו בתחתית – מסירים את הסלסילה העליונה, מכניסים את הילקוט למדיח, ומוודאים שהוא מונח כשהפתח שלו כלפי מטה. כך המים יוכלו לזרום בחופשיות והילקוט יתייבש בצורה טובה יותר, שמים את הטבליה הרגילה במקום המיועד לה ומפעילים. אין צורך לבחור בתוכנית עדינה – תוכנית רגילה לגמרי תספיק. אחרי שהמדיח יסיים את העבודה, הילקוט אמור להיות נקי, מחוטא ומוכן לשימוש מחדש.

הילקוט הנקי

הילקוט הנקי צילום: ללא

הורים שהתנסו בשיטה מדווחים על תוצאות מפתיעות לטובה. מעבר לניקוי היסודי, רבים מציינים שהשיטה עדינה יותר מהכביסה המסורתית ושומרת טוב יותר על הצבעים והמרקם של הילקוט. הוסיפו לכך את העובדה שמדיח הכלים משלב גם ייבוש, ובכך חוסך זמן נוסף, וקיבלתם פתרון חכם ויעיל להפליא.