איך זוגות מגשימים את חלום ההורות בעזרת שיחת טלפון אחת

הדרך להורות עבור זוגות רבים רצופה אתגרים ומכשולים. במכון פוע"ה מנסים לעזור במערך רגשי מיוחד עבור הזוגות המצפים

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף מכון פוע"ה 07/07/24 11:29 א בתמוז התשפד

איך זוגות מגשימים את חלום ההורות בעזרת שיחת טלפון אחת
שיחת טלפון לקו של פוע"ה, צילום: pixabay

בעולם המודרני, הדרך להורות עבור זוגות רבים רצופה אתגרים ומכשולים. מכון פוע"ה מציע לזוגות סיוע בהתמודדות עם קשיים אלו בעזרת המערך הרגשי של מכון פוע"ה. המערך מציע מענה מקיף ומקצועי לנשים וזוגות המתמודדים עם אתגרי פוריות, הריון ולידה.

מכון פוע"ה, הידוע בעיקר בזכות הייעוץ ההלכתי-רפואי שהוא מעניק, הרחיב את פעילותו וייסד את 'קו יועצות פוע"ה' - מערך תמיכה רגשית ייחודי המותאם במיוחד לצרכים המורכבים של הפונים אליו. קו זה מהווה כתובת מקצועית ואמפתית לנשים וזוגות הזקוקים לסיוע רגשי במסעם להורות.

"החלטנו להקים את הקו כי זיהינו צורך אמיתי בשטח," מסביר הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה. "אנחנו מאמינים שאשת מקצוע המוכשרת בתחומים הללו יכולה להבין לעומק את התהליכים שעוברת אישה במצבי חיים מורכבים, ולספק לה מענה מקצועי, רגשי וזמין, עם התייחסות נשית ייחודית."

הייחודיות של המערך הרגשי של מכון פוע"ה טמונה בגישתו ההוליסטית, המתייחסת למכלול הצרכים של האישה: הפסיכולוגיים, הזוגיים והחברתיים, תוך התחשבות במצבה הרפואי. צוות היועצות מורכב מנשות מקצוע מוסמכות - עובדות סוציאליות, פסיכולוגיות, פסיכותרפיסטיות ויועצות זוגיות - אשר עברו הכשרה ייעודית של מכון פוע"ה בתחומי האישות והפוריות.

מכון פוע"ה נמצא בימים אלו בימי התרמה - בואו להיות שותפים. לפרטים הקליקו

בת שבע פרילוק, עובדת סוציאלית ופסיכותרפיסטית במכון, מספרת על המורכבות הרגשית שחווים הפונים: "ההתמודדות עם אתגרי פוריות משפיעה על כל תחומי החיים. זה לא רק הקושי הפיזי של הטיפולים, אלא גם ההשפעה על הזוגיות, היחסים עם המשפחה המורחבת, והלחץ החברתי."

פרילוק מדגישה את חשיבות התמיכה הרגשית לא רק עבור הזוגות עצמם, אלא גם עבור בני משפחותיהם. "לעתים קרובות, ההורים והמשפחה המורחבת מתקשים להתמודד עם המצב. הם רוצים לעזור אבל לא תמיד יודעים איך. אנחנו מספקים כלים גם להם, כדי שיוכלו לתמוך בצורה מיטבית."

אורית תורגמן, פסיכותרפיסטית בפוריות במכון, מוסיפה: "אחד האתגרים הגדולים הוא תחושת הבדידות. רבות מהנשים שפונות אלינו מרגישות שאין להן עם מי לדבר על הקשיים שלהן. הקו שלנו מהווה מעין 'חדר מיון לרגשות', מקום בטוח לשתף, לפרוק ולקבל כלים להתמודדות."

המערך הרגשי של מכון פוע"ה מציע מגוון שירותים:

1. קו מענה רגשי: זמין מדי ערב, מאויש על ידי נשות מקצוע מיומנות המספקות הקשבה, תמיכה וייעוץ ראשוני.
2. הפניה לטיפול מתמשך: במקרים המתאימים, היועצות מפנות את הפונים לטיפול רגשי ארוך טווח.
3. קבוצות תמיכה: מפגשים קבוצתיים המאפשרים שיתוף, תמיכה הדדית ולמידה מניסיונם של אחרים.
4. הכשרת אנשי מקצוע: קורסים ייעודיים, כמו "פסיכותרפיה בפוריות", המכשירים מטפלים להתמחות בתחום.
5. ליווי משפחתי: תמיכה וייעוץ גם לבני משפחה של מתמודדי פוריות.

חשוב לציין כי המערך הרגשי פועל בשיתוף פעולה הדוק עם הצוות הרפואי וההלכתי של המכון, מה שמאפשר מתן מענה כולל ומקיף.

"אנחנו רואים שילוב של טיפול רגשי לצד הטיפול הרפואי כקריטי להצלחה," מדגישה תורגמן. "זוגות שמשלבים את שני ההיבטים חווים את התהליך בצורה מיטבית יותר, ולעתים קרובות זה אף תורם להצלחת הטיפולים עצמם."

המסר העיקרי שמעבירות היועצות הוא של תקווה ואופטימיות. "חשוב לנו להעביר את המסר שאין צורך להישאר לבד בהתמודדות הזו," אומרת פרילוק. "יש תמיד מישהו שיכול להקשיב, לתמוך ולכוון. אנחנו כאן כדי לעזור לזוגות לשמור על האמונה והתקווה לאורך כל הדרך."

מכון פוע"ה נמצא בימים אלו בימי התרמה - בואו להיות שותפים. לפרטים הקליקו


בשיתוף מכון פוע"ה