שלושה ימים בבית: כך תשרדו את זה

שלושה ימים של חג יכולים להיות חויה של תפילה-סעודה-שינה ותשישות בסוף, אבל אפשר לקבל חידוש בגוון אם לכל אחד מהימים ניתן סימן או נושא שילוו אותנו בבית לאורך היום

חדשות כיפה טל מאור 04/09/13 00:47 כט באלול התשעג

שלושה ימים בבית: כך תשרדו את זה
shutterstock., צילום: shutterstock.

שלושה ימים מתישים של ראש השנה יכולים להישמע אחרת. הנה קובץ רעיונות שהתחיל מרותי ונטורה, המשיך בפיתוח של טליה מאור ובסוף קיבל גם טוויסט וד"ש מכרמל טסלר, שיהיה חג שמח של הרבה משמעויות ורבדים.

שלושה ימים של חג יכולים להיות חויה של תפילה-סעודה-שינה ותשישות בסוף, אבל אפשר לקבל חידוש בגוון אם לכל אחד מהימים ניתן לו סימן או נושא וענין הסימן או הנושא ילוו אותנו בכל היום, וכמה שניתן להם יותר מקום ככה יהיה לנו יותר מעניין ועמוק, וגם יותר קל לחדש ולגוון.

יום אחד "המלך". יום שני "יום הדין". ושבת "היום הרת עולם".

סדר בבלאגן, איך ממשים את כל הרעיונות:

לכל יום דואגים ל:

דברי תורה (לכל אחד, בן בית או אורח, יותר קל להכין דבר תורה כשממקדים לו את הנושא)

משחקים

נקודות לשיחה ודיון לנוער ובוגרים - ידע ורגש .

סיפורים , שירים.

משחקים ועיסוקים לילדים בזמן התפילות

ותוכן עם ערך נוסף לזמני הסעודות.

אפשר גם לערוך את השולחן בהתאמה, ולדאוג לתפריט מתאים.

ובעברית פשוטה:

המלכת המלך

דברי תורה בנושא, מה זה להיות מלך, משחק "המלך אמר", משחק "כתרים" הגשת הדבש עם שרביט, סיפורים על המלך בשדה. וכמובן- אוכל של מלכים, דבש-מלכת הדבורים. הילדים יכולים להתחפש למלכים ומלכות [כן, מפורים]

חידות על מלכים- מלכים מספרים וסרטים - אפשר חידות מילוליות או להביא תמונות וצריך לנחש מי המלך ומה המקור, חידות על מלכים בעולם, וכמובן מלכי ישראל ויהודה, שירים עם המילה מלך.

יום הדין - משפט

דברי תורה בנושא, מתי נתקלת בשופט, מה ההבדל בין שופט לשוטר, מה יהיה עם השיפוטיות שלנו? הווי דן את כל האדם לכף זכות, לקשט את השולחן בפטיש של בית המשפט, להכין כובעי עורכי דין [שחורים-מרובעים] ליושבים בשולחן או כובעים קטנים לכוסות. לפנות במשך הסעודה לכל אחד כמו בבית משפט "מכובדי, כבוד השופט, וכד'] חידות על משפטים מפורסמים- משפט שלמה, משפט דרייפוס.

ושבת - היום הרת עולם

מתי נברא העולם, שבת בראשית לעומת השבת שלנו, התחדשות בבריאה, יום הולדת לשנה החדשה, הכנה לשבת בראשית, עוגת יומולדת, איחולים וברכות. משחקים ושירי יום הולדת.

אפשר לקשט את השולחן בבלונים, בסוכריות עוגה, לשחק בבלונים [בלי לקשור, מנפחים ומשחררים והבלון 'עף']. לתת מתנות לשנה החדשה: שיהיה זמן-שעון, שתהיה שלווה-שלווה [המאכל], וכן הלאה.

סיפורי לידה (בפורום של נשים..), לחגוג ימי הולדת למי שנולד באלול/תשרי, אפשר חבילה עוברת עם שקיות שלא מדביקים, רק מוציאים כל פעם מהשקית.. (זה יכול להיות משחק המסגרת לכל הפעילות- על הפתקים יהיה כתוב- דבר תורה, משחק, מתנות..)

אפשר גם להביא תמונות של כל בני המשפחה מיום לידתם ממש, וצריך לנחש מי זה מי.. (גם ההורים של הילדים מתבלבלים מי שייך להם ומי לא..).

לקבלת רעיונות ומידע על פעילויות - סטודיו רות ונטורה, מוזמנים להרשם עכשו באתר - www.rutventura.com