פסח תשע"ו - לוח אירועים מורחב

אירועי פסח ופסטיבלים לכל המשפחה בכל רחבי הארץ, בחינם ובתשלום

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/16 12:11 יב בניסן התשעו

פסח תשע"ו - לוח אירועים מורחב
צופית דמרי, צילום: צופית דמרי

ירושלים:

בחינם -

הר הזיתים: יום שני, חול המועד פסח-י"ז בניסן (25.4.16) יתקיים המופע המרכזי לכל המשפחה ברחבת מלון שבע הקשתות על פסגת הר הזיתים בירושלים. במהלך היום יופיעו על בימה אחת מקהלת הילדים פרחי ירושלים בניצוחו של חנן אביטל. הרכבים מוזיקליים, כלי מיתר וכלייזמרים, במופע המרכזי ישתתפו כוכב הזמר החסידי ישי לפידות , הכוכב הנולד עידן עמדי, והמופע המרכזי של הכוכב העולה ישי ריבו.

במהלך היום יתקיימו סיורים מודרכים בהר הזיתים לכל המשפחה, הכניסה ללא תשלום.

רוצים עוד? הכנו לכם כתבה עם מסלולי טיול מומלצים בירושלים באדיבות מדריכי אשכולות

בית הרב קוק, ירושלים

בשנת תרפ"א (1921) נבנה בקומה השניה של אחת השכונות הותיקות בירושלים - "בית דוד", ביתו של הרב קוק. לבית כניסה נפרדת וחצר מיוחדת. הרב קוק נכנס לגור בבית זה בשנת תרפ"ג (1923) והתגורר בו עד סוף חייו, ובו גם ניהל את ישיבת "מרכז הרב". כיום משמש הבית כמוזיאון, כמרכז ללימוד משנתו, הכרת פועלו והנחלת מורשתו של הרב. הבית מציע סיור מודרך בין המוצגים האותנטיים בני 100 שנה המוצגים במקום. הסיור כולל ביקור בחדר עבודתו של הרב קוק בחדר האורחים ובאולם בית המדרש של ישיבת מרכז הרב .בסיור ישמעו המבקרים על דמותו המיוחדת של הרב קוק שהיה הרב הראשי האשכנזי הראשון בישראל ויהנו מהצגת תיאטרון מסורתית.

דמותו של הרב קוק ונגנים ילוו את המבקרים מרגע הגיעם ועד סיום הפעילות. באתר תתקיים הופעה מיוחדת של אהרון רזאל שיארח את עובדיה חממה.

המופע יתקיים ביום ג', בשעה 12:00.

בית הכנסת החורבה , הרובע היהודי, ירושלים

בית הכנסת המרכזי ברובע היהודי בירושלים המספר את סיפורה של קהילת הרובע מהמאה ה-19 ועד ימינו אנו. הביקור בבית הכנסת שנבנה מחדש מאפשר למבקרים , להתרשם מיופיו המיוחד של חלל בית הכנסת. בית הכנסת שוחזר ברוב פאר והדר בעזרת עדויות, תמונות ארכיון ובעזרת שרידים שנותרו במקום: כותלו המזרחי של בית הכנסת הוא היחיד מבין קירות בתי הכנסת שנותר עומד לאחר החרבתו. במקום מתקיימים סיורים העוברים בין כל אגפי המבנה המיוחד וההיסטוריה הטמונה בו: ממעמקי האדמה - הקשת הביזנטית, המקוואות שהשתמרו מימי בית המקדש, וסליק האצ"ל. בקומת הכניסה ייפתחו דלתות הנחושת הגבוהות ויחשפו את המבקרים לקדושה מפעימה ביופייה. הסיור יעלה לגובה 24 מטרים אל כיפת בית הכנסת שם נמצאת תצפית כפולה: תצפית אחת המשקיפה פנימה אל חלל בית הכנסת המפואר, והאחרת, חיצונית, תצפית 360 מעלות אל כל נופי ירושלים. דמותו של נחמיה, תושב המקום, תלווה את המבקרים בסיורים ותספר את סיפור הרובע.

בית הכנסת יארח 2 מופעים מיוחדים: הזמר שי צברי ו-2 נגנים יגיעו למופע פיוטים מרגש ביום שלישי, בשעה 13:00, והזמר עמיר בניון יופיע במקום למחרת, יום ד', בשעה 13:00 בהופעה שתהדהד בחלל בית הכנסת העתיק!

עמק המלך:

פסטיבל אביב בעמק המלך הנו הזדמנות מיוחדת לכל המשפחה לבלות במקום ההיסטורי ממנו עלו לרגל לבית המקדש לחגוג את חג הפסח, החירות והאביב, וליהנות מאטרקציות, סדנאות, סיורים ופעילויות לכל הגילאים: סדנה למחזור בגדים (מביאים בגדים ישנים ויוצאים עם מוצרים חדשים!), סדנה ליצירת חלילים ולימוד נגינה, סדנה להכנת חרבות, סיור ממונע בנחל, רכיבה על גמלים ובכל יום בשעה 13:30 מופע מרכזי - "הטירה" הצגה לכל המשפחה. דמויות תנכיות ושחקנים יסתובבו בעמק להנאת באי הפסטיבל. אוהל אירוח יעמוד לרשות המבקרים ותתאפשר כניסה לנקבת השילוח ולעיר דוד במחיר של 15 ₪ בלבד.

חול המועד פסח, ט"ז-י"ט בניסן תשע"ו, 27-24.4.16 בין השעות 17:00-11:00

שאטלים חינמיים כל חצי שעה מגבעת התחמושת לעמק המלך.

(צילום: יחצ)

הגן הבוטני:

הגן הבוטני בירושלים מזמין אתכם, ההורים והילדים, לבקר בגן בשיא פריחתו, להיות הראשונים שיחוו את 'שביל התגליות', פרוייקט ייחודי וחדשני המעניק חוויה משפחתית איכותית בחול המועד פסח.

בימי חול המועד, תינתן אפשרות ראשונה לכל המבקרים בגן, להתנסות בחלק מהפעילויות באטרקציה החדשה 'שביל התגליות'. במסגרת זו יוכלו הילדים ליהנות מחווייה אמיתית בסביבה הקסומה של הגן הבוטני באמצעות מתקני משחק ופעילות באיזורי המים, האדמה, הצמרות והשורשים וללמוד מה הקשר ביניהם ובין הצמחים שגדלים בגן.

כחלק מהשביל הותקן בגן פסל ייחודי באורך 50 מטר, של האמן הבלגי וויל בקרס שנקרא 'השורשים שלנו'. הפסל בנוי מאלפי ענפים של עצי אקליפטוס הבנויים כמיצג של עץ ענק שנפל, בו יוכלו הילדים להיכנס ולשחק.

בנוס