´´עלילת דם´´ במאה העשרים ואחת

ככה זה עובד היום: מעלילים עליך, מכפישים אותך, שופכים את דמך ומשחירים את דמותך על פני עשרה עמודים גדולים בעיתון של היום.<BR>עוד חודשיים יפרסמו מודעה קטנה בגודל של בול בעמוד 27 בתחתית העמוד בעיתון:<BR>"התנצלות! האשמות נתגלו כחסרות בסיס".

חדשות כיפה יוני אלטמן, חברים מקשיבים 03/02/05 00:00 כד בשבט התשסה


בדור בו הרייטינג הוא האלוהים והכל סובב סביב כסף והנאות, קשה מאד למצוא אנשים כמו הרב שלמה אבינר. אנשים שכל חייהם מוקדשים למען הזולת. אנשים שמוותרים על נוחות אישית ומשפחתית, ועוסקים כל היום וכל הלילה בעשיית חסד ועזרה לאחרים. ללא בקשת תמורה, ללא ציפייה לתגמול או להכרת טובה. אנשים שמגלמים בחייהם את כל הטוב והטוהר כמו שהוא באמת.

עוד כשהיינו חניכים בסניף קיבלנו מהמדריך שלנו כצ'ופר קטע קצר שהמחבר שלו הוא מי אם לא הרב אבינר. וכך היה כתוב שם (אני מצטט מהזיכרון):
" לא זה לא מפריע לי
לפעמים ניגש אלי אדם ואומר:"סליחה, אני מקווה שאני לא מפריע לך".
לכן אני מודיע:
לא זה לא מפריע לי,
בשביל זה אני כאן,
אפשר לפנות אליי תמיד,
בבית הכנסת ובמכולת,
בשבילים שביישוב ובתור לקופת חולים,
בבית ובעבודה,
בכל עת ובכל שעה,
ביום ובלילה.
ואם בלילה אני לא עונה-
סימן שאני ישן...".

זהו הרב אבינר. סמל של מסירות, ענוה ויושר. באצילות נפש ובסבלנות ללא גבול לכל שואל ופונה. ביום ובלילה. בשבת וביום חול. מגדלור של תורה ואמונה בדור שכל כך משווע למעט רוחניות אמיתית. ראש ישיבה, ורב יישוב, כותל לשאלות ודמעות לאלפים, לצעירים ומבוגרים, גברים ונשים, דתיים וחילוניים.
האם יש מאיתנו מישהו שלא נתקל באחד מעשרות ספריו, אלפי קלטותיו, ועיתונים ודפי פרשת שבוע שהוא כותב בהם מדי שבוע? עם ההסתכלות האופטימית שלו, עם האמונה בטוב שבאדם ובמציאות. תמיד זה שמחזק, שמעודד, שמפיח תקווה, שדוחף קדימה. עם הנאמנות הבלתי מסוייגת לעם, למדינה, לארץ.

אבל מתברר שיש אנשים שהאדם הזה וכל מה שהוא מסמל מהווה עליהם איום.
אנשים שערכים אחרים הם אלו שמנחים אותם.
ובמלחמה בין הטוב לרע, בין האור לחושך, כוחות השחור משתמשים בכל הכלים.
כולל לשקר ולהכפיש בצורה הנבזית ביותר.

אבל למי אתם עושים את זה?
לאדם הכי עדין ואציל נפש שאפשר למצוא?
לאדם הכי רגיש לסבלן של נשים ולמצוקותיהן?
מי עוד מדבר על 'נשים מוכות', אלימות במשפחה, ושאר דברים לא נעימים שהרבה אחרים יעדיפו להתעלם מהם?
מכולם דווקא אליו נטפלתם?
מעשה נבלה גועלי כזה מעולם לא העלינו על דעתנו.

נכון. אסור להתעלם מטענות על פגיעה בנשים.
זה הדבר הראשון שיגיד לכם הרב אבינר בעצמו. אבל בשביל זה יש גורמים שתפקידם לברר מה האמת. לא שופכים את דמו של בנאדם בצורה כזאת.
הטענות המדוברות נבדקו על ידי רבנים ואנשי ציבור נאמנים והתברר שאין בהם אף שמץ של אמת. מדובר בסך הכל בשתי נשים שהרב יעץ להן בעת שהיו במשבר נפשי והן עוותו את דבריו. אחת מהן כבר חזרה בה. וכך היא כתבה לרב אבינר:
"אני שרה (שם בדוי. זוהי אחת משתי הנשים המוזכרת בכתבה בעיתון מעריב) מצהירה שהשמועות שיצאו מפי בקשר לרב אבינר הן לא נכונות.
אני מצטערת על הנזק הבלתי הפיך שגרמתי לשמו של הרב אבינר שניסה לעזור לי כפי יכולתו.
הוא תרם לי מזמנו היקר, אוזן קשבת ותמיכה נפשית, בלב רגיש וצנוע.
סליחה ומחילה על הצרות שעשיתי לך".

והרב אבינר עצמו, כדרכו, עניו וצנוע, מלמד זכות ומאמין בטוב גם אחרי העוול הנוראי שעשו לו, כותב השבת בעלון של היישוב בית אל:
"כל יום באים אלי אנשים עם צרות נוראות ואני מעודד אותם ומחזק אותם. ואני מתבייש מעצמי: מי אני ומה אני לחזק את ליבם של אנשים עם צרות נוראיות. ולי אף פעם לא היו צרות. גם הצרה הזאת היא שום דבר בפרופורציות לצרות שאני שומע כל יום. זכרו שענייני העולם הזה הם הבל, והעיקר להמשיך בדרך הישרה בעוז ובגבורה. מעולם לא הפריע לי לישון שמלכלכים עליי. אבל אם אני פגעתי באדם בטעות, זה הפריע לי לישון הרבה לילות, וחזרתי וביקשתי סליחה עד שיסלח לי.
עוד דבר אני מתבייש, כי חז"ל אמרו שמי שמדברים עליו לשון הרע, מקבל את כל הזכויות של המדבר עליו. ועתה דיברו עלי ברבים כל כך הרבה לשון הרע, שקרים והוצאת שם רע, אני מלא זכויות בלי שטרחתי ועמלתי עבורם. מה שמעניין הוא שמלכלכים עליי דווקא בנקודה שאני חזק בה. זה כבר אמר מרן הרב קוק שחושדים בו שהוא חסר אמונה, וזו דווקא נקודתו החזקה. כמו משה רבינו שהיה פרוש גדול אפילו מאשתו והוציאו עליו שם רע שהוא בא על אשת איש לרוב...
מוכרח אני לומר שבמקרה שלנו הסיטרא אחרא עשה את מלאכתו כראוי. וזה דווקא מחזק אותי להמשיך את עבודתי ביתר שאת ועוז. זכרו שיש לעבור על גשר צר מאד והעיקר לא להתפחד כלל, ולבסוף הכל מתהפך לטוב".

זה הרב אבינר. צנוע. עדין. אציל נפש. תמיד אופטימי. תמיד מלא אמונה ותקווה.

רבנים רבים כבר כתבו את מחאותיהם על הפשע הנורא שנעשה, אבל נדמה לי שגם אנחנו הצעירים צריכים למלא את חובתנו לרב אבינר. למה אני אומר את זה? לפני כמה חודשים הכנו ב'חברים מקשיבים' דף ובו רשימה של הפניות לנושאים באמונה. בכל נושא ובכל שאלה כתבנו רשימה של ספרים ומאמרים שמתייחסים לנושא. כשגמרנו להכין את הרשימה התגלה דבר מדהים-
יותר מ-70% מהמקורות היו של הרב אבינר!
(דוגמא לרשימה תוכלו למצוא בכתובת:
http://kipa.co.il/noar/n_ask_show.asp?id=95).
הוא מורה הדרך, ה"אבא הרוחני" של כולנו. של כל הדור הצעיר, החבר'ה שלומדים בישיבות תיכוניות ואולפנות, החבר'ה שהולכים לבני עקיבא. את ההדרכות, העצות והתורה שלו כולנו שתינו ושותים בצמא בכל הנושאים ממש: באמונה ובעבודת השם, בצניעות ובבניין הנפש, ביחס למדינה ולתקופה, ובהתמודדות עם כל המאורעות של הזמן האחרון, ובמה לא. אם לא הוא, מה היינו עושים?
ולכן כשפוגעים בצורה כזו ב'אבא' שלך, במי שאתה חייב לו כל כך הרבה, אתה לא יכול לשתוק.
ובאמת זו לא פגיעה רק בו, כאדם פרטי, אלא בעצם בכל מה שהוא מסמל, בכל הערכים שהוא מייצג, בכל העולם הרוחני שהוא בא ממנו. זו פגיעה בכולנו, ובכל מה שאנו מאמינים בו. ועל זה בוודאי שאיננו יכולים לעבור לסדר היום.

מה נעשה?
ממש כמו שאמר הרב אבינר, אם הסיטרא אחרא עשה הפעם את עבודתו כמו שצריך, זה רק ידרבן אותנו לעשות את עבודתנו כמו שצריך. את כל מה שעשינו עד עכשיו נעשה מעכשיו יותר טוב.
לא נזרוק בוץ בחזרה, לא נלכלך ולא נכפיש. רק נהיה כולנו תלמידים יותר חרוצים של הרב אבינר. נוסיף עוד אהבה, עוד אמונה, עוד טהרה, עוד צניעות, עוד שמירת הלשון וזהירות בכבוד חברים, נרבה בעשיית חסד במסירות ובסבלנות ללא חשבונות אישיים. נמשיך להוסיף אהבת תורה, אהבת העם והארץ.

ובעזרת ה' מתוך חילול ה' הנורא נמשיך לקדש שם שמיים ולהביא לקידוש ה' ברבים.

ולסיום נשוב ונשלח ברכה של אהבה בלי גבול, הערצה והכרת טובה לרבנו הרב שלמה אבינר, על כל מה שעשה, עושה ובעזרת ה' ימשיך לעשות, למען עם ישראל. נבטיח לנו שאנחנו נעשה כל מאמץ מצידנו שאם היום יש 'הרב אבינר' אחד, אז בדור הבא יהיו מאות ואלפים כמוהו, ועם ריבוי האור הגדול החושך והצללים ינוסו מאליהם.
יהי רצון שהקב"ה ישלח לו כוחות ובריאות להמשיך להפיץ תורה ואמונה לכל דורש, וביחד נזכה בעז"ה לישועות ולנחמות במהרה בימינו אמן.