חוגגים שוק פורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים

שוק פורים של ´אור תורה סטון´ התקיים השבוע לילדים בעלי נכויות ומגבלות בבית הספר של הרשת בשכונת רמות בירושלים. "היהדות שייכת לכולם", אמר הרב שלמה ריסקין

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/14 11:55 ד באדר ב'

חוגגים שוק פורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים
יחצ, צילום: יחצ

השבוע נערך שוק פורים בבי"ס התיכוני "אור תורה סטון" ע"ש יעקב ספירשטין בשכונת רמות בירושלים, בהשתתפות מאה וחמישים ילדים בעלי נכויות ומוגבלות בתנועה מעמותת "קו לחיים" שהגיעו לבית הספר ונהנו מפעילות משותפת ומשמחת.

זו השנה התשיעית שבית הספר משתף פעולה עם העמותה ומנהל בית הספר, הרב יוני הולנדר, ציין כי: "אנו רואים את הפעילות הבלתי פורמלית שמקיימים התלמידים בבית הספר עם "קו לחיים" כחלק אינטגרלי ממערכת הלימודים. כל כך מרגש ומרומם לב לראות את האושר על פני הילדים לאחר הרקדה סוחפת שהתלמידים עשו איתם במהלך האירוע, מעבר לכך, התלמידים שלנו מקבלים מסר חינוכי - ומסר יהודי - מאוד משמעותי".

כבכל שנה תלמידי שכבת י"א יזמו וניהלו את הפרויקט בו שותפו כלל תלמידי בית הספר אשר הכינו שוק ססגוני ומושקע. חלק מהתלמידים אף ליוו את הילדים ממקום מגוריהם ועזרו להם בדוכנים השונים בשוק, "הדוכנים והפעילויות הותאמו לצרכיהם של ילדי "קו לחיים". חלק מהתלמידים התרימו במקומות מגוריהם במטרה להגיע לסכום הנדרש, ובנוסף תלמידים גייסו פרסים להגרלה הגדולה", הוסיף הרב הולנדר.

במהלך היום חולקו לילדי "קו לחיים" פרסים רבים, ארוחת צהריים ומשלוחי מנות. יש לציין, כי כל הכספים שנאספו במסגרת האירוע הוקדשו לטובת טיול בן שלושה ימים בצפון הארץ בו ישתתפו ילדי "קו לחיים" אשר לומדים במסגרות החינוך הרגילות אולם לא יתאפשר להם לצאת לטיולים השנתיים הרגילים עם בני כיתתם.

"אין דבר בעל ערך גדול מזה", הדגיש הרב שלמה ריסקין שמציין בימים אלה 30 שנה לפעילות מוסדות "אור תורה סטון" בראשן הוא עומד. "במגילת אסתר כתוב "לך כנוס את כל היהודים". כתוב "כל היהודים" כל אחד ואחד וזה החזון של "אור תורה סטון" - לכלול את כולם, לתת להם נגישות לתורה וליהדות. אנחנו מאמינים שחסד ותיקון העולם הם הדבר החשוב ביותר לעם ישראל, ולכן האירועים הללו מהווים חלק בלתי נפרד ממערכת הלימודים שלנו ואנו עושים ככל שביכולתנו על מנת ולגרום לילדים הללו לאושר גדול ככל שניתן".