הנוער הדתי לאומי לאחר השרות – לאן?

עם תום השרות הצבאי או השרות הלאומי, הנוער נשאב לראשונה מה"וואקום" החברתי בו הם גדל והתחנך וניצב חשוף בצומת דרכים משמעותית ומכרעת באשר לעתידו...

חדשות כיפה הרב משה רייס 01/03/05 00:00 כ באדר א'

מידי שנה מסיים מחזור נוסף של הנוער המתבגר בציונות הדתית לאומית (כ-20,000) את המסלול המוכר של ישיבות תיכוניות, ישיבות הסדר, מכינות קדם צבאיות וצבא, או ישיבה גבוהה + 3 שנים צבא רגיל – בנים, ובנות: אולפנות, בתי ספר דתיים, שירות לאומי, מסלול צבאי רגיל ומדרשות לבנות. מדובר בנוער איכותי עם יכולת למידה גבוהה, המחפש מסגרת הולמת להמשך דרכו.

עם תום השרות הצבאי או השרות הלאומי, הנוער הזה נשאב לראשונה מה"וואקום" החברתי בו הם גדל והתחנך וניצב חשוף בצומת דרכים משמעותית ומכרעת באשר לעתידו. אחת השאלות החשובות היא ההתמודדות במציאת פרנסה טובה לצד תחילת הזוגיות. כל אחד ואחת ודאי מתמודד עם השאלה: מה אני, כפרט, הולך לעשות? (לא: מה יעשו החברים ? התקופה הזו הסתיימה) מה מחכה לי בחוץ ? למה אני מתאים? ממה אתפרנס? מה אלמד? מה באשר למסגרת דתית הולמת ובעיקר לבנות, והחשוב מכול: היכן ימצאו חתן כלה כלבבם. נושא זה מטריד את אוכלוסיית היעד ואף את הוריהם.

קיימות מסגרות הכוונה וייעוץ וכן מוסדות לימוד אקדמיות ואוניברסיטאות שונות ואין ספק שאוכלוסייה זו תמצא את מקומה באחת מהמסגרות האלו. עם זאת, חסרה מסגרת ייחודית המשלבת בתוכה אקדמיה מעשית עם מאפיינים תורניים ייחודיים ותכנים חברתיים ההולמים את החינוך הדתי-לאומי.

הקריה האקדמית בקרית אונו בנתה תכנית ייחודית אקדמית לתואר ראשון המיועדת לאוכלוסייה איכותית זו. התכנית מכשירה את בוגריה למקצוע עריכת דין (תואר ראשון במשפטים), ראיית חשבון, ניהול בתחומי המימון, שיווק ופרסום, ניהול משאבי אנוש או ניתוח מערכות מידע, במסגרת תואר במנהל עסקים.

התכנית תכלול לימודי העשרה וחיי חברה וקמפוס באווירה דתית, טיולים וסדנאות גיבוש המתאימים לסגנון החיים הדתי לאומי. הלימודים הינם לתואר אקדמי המוכר ע"י המועצה להשלכה גבוהה ונלמדים במתכונת יישומית ע"י מיטב המרצים של הקריה האקדמית.

חשוב להדגיש שהלימודים יעשו בנפרד ובאותם ימים לבנים ולבנות, מסלולי הלימוד הינם מגוונים ומאפשרים לסטודנטים להמשיך בשאר עיסוקיהם, לימודים בישיבה, מדרשה או אפילו להשתלב בשוק העבודה. במסגרת הלימודים יתקיימו פעילויות משותפות לבנים ולבנות בעיקר בתחום החברתי ובאווירה דתית הולמת.

הקריה האקדמית תתן דגש לכל סטודנט/ית ברמת הטיפול האישי בכל מהלך תקופת הלימודים ובתום הלימודים בהשמת עבודה ומפגש עם בוגרים אשר גם הם יסייעו ויתנו כתף במשימה חשובה זו.

התכנית הינה חדשנית ומעניינת באשר לתכניה ואיכויות האנשים שיהוו חלק ממנה. מלגות למצטיינים ולמעוטי יכולת מבין הסטודנטים, ודאי יקלו על שכר-הלימוד.

אנו עדים, איפוא, ליצירתה של מסגרת דתית-אקדמית חדשה המתאימה עצמה לאווירה ולהלך הרוחות במערכת החינוך התורני-לאומי.