הזוכה בחידון התנ"ך לאולפנות: טובה מאיר מבית אל

תלמידות כיתות י‘ מ-16 אולפנות ברחבי הארץ התחרו על התואר הנכסף, אותו קטפה לבסוף תלמידה מאולפנת בני עקיבא "תאיר" בבית אל, שזו לה השנה הראשונה בה נציגות האולפנה משתתפות בחידון

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/04/13 18:02 כ באייר התשעג

הזוכה בחידון התנ"ך לאולפנות: טובה מאיר מבית אל
יחצ, צילום: יחצ

תלמידות כיתות י' מ-16 אולפנות התחרו היום (ג‘) בחידון התנ"ך הארצי לאולפנות, אשר עסק בחומר הלימוד של יחידת הבקיאות בבגרות בתנ"ך. הזוכה במקום הראשון בתחרות היא טובה מאיר מאולפנת בני עקיבא "תאיר" בבית אל, אשר משתתפת לראשונה בתחרות זו. התחרות התקיימה בהיכל התרבות בקריית-ארבע חברון והיא נערכת זו השנה ה-15.

כל אחת מהאולפנות שהשתתפות בתחרות, שלחה שתי נציגות מטעמה, וכבר אתמול התארחו הבנות באולפנת קרית ארבע המארחת. הבנות ערכו מרתון תנ"ך, סיירו במערכת המכפלה וערכו היכרות עם היישוב היהודי בחברון.

כאמור, במקום הראשון בתחרות זכתה טובה מאיר, מאולפנת בני עקיבא "תאיר" בבית אל. מדובר באולפנה חדשה, אשר בנות שכבת י' הן המחזור הבוגר ביותר במוסד. זוהי השנה הראשונה בה נציגת האולפנה משתתפת בחידון. במקום השני זכתה רוחמה גרבובסקי מאולפנת צביה מעלה אדומים, במקום השלישי זכתה דפנה סמואל מאולפנת אוריה גוש עציון ובמקום הרביעי זכתה שירה אדרעי מאולפנת קרית ארבע.

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרית ארבע חברון, נשא דברי ברכה באירוע ואמר כי ”המקום הזה בו הגעתן לחוות את השלב הסופי הוא המקום ממנו עם ישראל למד לקיחת אחריות מה היא. במקום הזה לקחו האבות את האחריות לבנות את עם ישראל במקום הזה קיבלו יהושע וכלב כח לקחת אחריות על הכניסה לארץ ישראל ומהמקום הזה יצאה בשורת ההתיישבות ולקיחת אחריות על חידוש הקשר לכל מרחבי ארצנו לאחר מלחמת ששת הימים. אין שום ספק שגם היום אתן המתמודדות והתלמידות הבאות מכל רחבי הארץ מוזמנות להעמיק בתנ"ך ובעולמנו הרוחני ויחד עם זה לשאוב רוח מיוחדת מעיר האבות קרית ארבע חברון“.