נהנים עם הילדים בפורים!

גם אם מנהגי ומצוות הפורים תופסים את רוב שעות החג, בזמן הנותר יש המון מקומות שאפשר להגיע אליהם ולהינות משלל הפעילויות שהוכנו במגוון מקומות, במיוחד עבור החג.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 20/02/18 10:02 ה באדר התשעח

נהנים עם הילדים בפורים!
פורים, צילום: שאטרסטוק

גם אם מנהגי מסורת פורים תופסים את רוב שעות החג, ובזמן הנותר יש מחויבויות למסיבות שעורכים החברים ובני הקהילה - פעוטי המשפחה, אלה שלא נעלמים מהבית רגע אחרי המנה האחרונה בסעודת המצווה כדי להיפגש עם החבר'ה - מצפים "לעוד משהו". הכי קל לממש את הציפייה שלהם בקניון הסמוך. כל הקניונים מקריית שמונה ועד אילת, הכינו הצגות, ליצנים, סדנאות והפעלות קולניות, במרחב הציבורי שבין החנויות. אבל יש אופציות גם למי שלא מתלהבים, ואני ביניהם, מתכניות הפורים של הקניונים. ראשון ברשימה שלי הוא פסטיבל ירון ע"ש הצנחן ירון ירושלמי של תיאטרון אורנה פורת שיתקיים בפורים זו הפעם ה- 16, ויתארח לראשונה בתולדותיו באולם תיאטרון הקאמרי בתל-אביב.

ההצגות אינן דווקא "פורימיות", וכוללות למשל את מופע שירי הילדות של לאה גולדברג, מרים ילן שטקליס, ואחרים בשם "מה עושות האיילות", המחזמר רובין הוד, הצגת הבכורה "שקשוקה ושוד הלימונים הגדול", "מחסן השטוזים" של דתיה בן-דור שראיתי כבר חצי תריסר פעמים ואני מוכנה לראות עוד, מופעי אופרה ייחודיים לילדים ועוד. ברחבת הקאמרי ימתינו לבאים מופעי רחוב, מתחמי יצירה, דוכני משחקים ופינת תחפושות וגם מתחם פשוט לגילאי שנה עד שנתיים וחצי ושם גם יועלו הצגות של להקות "צוציקים" ו"תיאטרון פצפון".

תיאטרון אורנה פורת

תיאטרון אורנה פורתצילום: יח"צ תיאטרון אורנה פורת

 

חידוש נוסף שהוא "לראשונה בתולדותיו": הפסטיבל יגיע גם להיכל התרבות העירוני של מודיעין מכבים רעות. בקיצור, לגילאי המעון, הגנון, והיסודי, זו הדרך להתנתק מהבייבי סיטר האלקטרוני של המחשבים, הטלוויזיה והניידים, כדי ללמוד לצרוך חוויות במה ברמה גבוהה. ההצגות יתקיימו ביום הפורים, חמישי, מ-9:30 ועד 18:00. וביום שישי מ-9:30 ועד 14:00.

ויש עוד פסטיבל, הפעם לנוער ומבוגרים, הצובר שנים והישגים, ויתקיים בפורים השנה, זו הפעם הרביעית: פסטיבל הקומדיה וההומור "צוחק מי שצוחק ראשון" ע"ש ספי ריבלין, בהיכל התרבות ראשל"צ. בין היתר, המארגנים מבטיחים להעלות במסגרתו מופעי בכורה והפקות מקור ייחודיים לפסטיבל.

פעוטים חובבי בעלי חיים, ייהנו שבעתיים בגן החיות התנכ"י בירושלים לראות לא רק האכלה מודרכת שתמיד מלהיבה את הטף, אלא גם מופעי קרקס ואקרובטיקה, בובות ענק מרקדות, וקופים מקבלים...משלוח מנות מיוחד לפורים (צימוקים, בוטנים ושוקולד חרובים).

גן החיות התנכ"י

גן החיות התנכ"יצילום: יח"צ גן החיות התנכ"י

הנהלת הגן מבטיחה שהמוסיקה המקפיצה שתישמע בין הכלובים בימי חמישי ושישי של שבוע החג, תרקיד גם את ההולכים על ארבע. תהיה שם גם סדנה ליצירת מסכות של אריות ונמרים ומופע קרקסי בשם "קרקסום". כל האירועים מותנים במזג האוויר.

לדור העתיד של המדע והאמנות, מתאים בפורים להגיע למוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה, מדעטק, שבפורים יציע להם סדנת גרפיטי אור וסדנת צלליות מתחפשות.

מדעטק חיפה

מדעטק חיפהצילום: אייל אמיר

בסדנת הגרפיטי מציירים בעזרת תאורה על לוחות מיוחדים ובסדנת הצלליות מייצרים תמונות קיר באמצעות הגוף ואביזרים שונים כמו כנפיים, קרניים וחרב. הסדנאות יתחילו בשעה 10:00 ויימשכו עד 18:00. אגב, ילד עד גיל חמש נכנס חינם.

אוהבים היסטוריה וסיורים באתרים עתיקים אבל לא רחוקים מדי? ביפו העתיקה, שחוץ מאינדיאנים עברו בה כולם, חיילים יווניים ורומים, הצלבנים, הממלוכים, נפוליאון בונפרטה, הטורקים, הבריטים ועד לוחמי האצ"ל ששחררו אותה במלחמת השחרור, ייערך סיור מודרך משולב בסיפורי עבר והווי שיצא מעמדת התיירות בכיכר קדומים ביום פורים בשעה 10:30.

אי אפשר כמובן להקיף את כל אירועי פורים בכתבה אחת, ולא הזכרתי למשל את הסיור הכי שמח, פורימי ועליז שיש, בשכונותיה וברובעיה של ירושלים, העתיקה, החדשה ומה שביניהן, אבל אסיים במיקום הכי בלתי צפוי מבחינתי, ואולי גם מבחינתכם: תהלוכת העדלאידע תתקיים השנה בבית שאן, לציון 70 שנה לייסודה מחדש. גילה כגיל המדינה, ובמסגרת החגיגה תעבור ברחובותיה תהלוכה גדולה עם מיצגים, אמנים, ילדי בית ספר מרקדים, ולבסוף מופע ילדים בכיכובו של "הדוד חיים". העדלאידע הזו תתקיים ביום שלישי 27 בפברואר, כלומר יום לפני תענית אסתר, החל מהשעה 16:00.

 

פורים בבית שאן

פורים בבית שאןצילום: דוברות עיריית בית שאן