"מרפא לחיים" - מצטיינים בעשייה

עמותת "מרפא לחיים" מפעילה מערך שלם של מתנדבים בכל רחבי הארץ במגוון תחומים. השבוע, קיבלו תעודות הוקרה מצטיינות העמותה לשנה זו, על פעילותן המסורה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/18 14:07 כח בכסלו התשעט

"מרפא לחיים" - מצטיינים בעשייה
צילום: מרפא לחיים

עמותת "מרפא לחיים" פועלת נמרצות במגוון דרכים, על מנת לסייע לכל הזקוק לעזרה, במשך השנה כולה, העמותה מהווה מקור שמחה וכוח עבור ילדים יתומים ומשפחות המתמודדות עם ילד חולה. בין פעילותיה ניתן למצוא את מיזמי: "בובה לחיים", "גרעיני מתנדבים" בערים שונות, מחלקת פניות ציבור המסייעת למשפחות חולים הנתקלות בחסמים בירוקרטיים, "משמחי דוד" - המגיעים לכל אירוע הדרושים בו מתנדבים לרחבת הריקודים, מחתונות ועד 'בר מצוות' לילדים עם צרכים מיוחדים, ועוד..

שלוש פעילות בעמותה, זכו לקבל מדליית הצטיינות ומגן הוקרה על פעילותן המיוחדת: 
דקלה יוקטן ויל -  בת 45 מרמת גן, מצטיינת מיזם "בובה לחיים", בו ילדים חולים ושורדי שואה מציירים דמות, והציור הופך לבובה אמיתית. דקלה מתנדבת כבר -9 חודשים כבובנאית במסגרת המיזם, ותיארה את חוויותיה מיצירת הבובות: "כל בובה היא עולם שלם מבחינתי, מאחוריה יש ילד או ילדה שציירו אותה. אני מתבוננת בציור הזה ארוכות, לעומק. מתחברת לעולם הפנימי של הילד ומנסה להבין במדוייק את הכוונה. מאוד מרגשת אותי הזכות 'להחיות' את הציור לבובה מוחשית שאפשר לחבק. אין מאושרת ממני לראות את הילד מצולם עם הבובה, פרי דמיונו. זה דבר עצום". 

צילום: מרפא לחיים

 

מצטיינת נוספת היא סלומה שי - רכזת "צוות המשמחים" שפועל בכל ימות השנה, ומגיע לעשרות חתונות מידי חודש, בכל רחבי הארץ. ואשר סיפרה על דרך גיוס המתנדבים לכל אירוע: "הצוות בנוי בצורה של קבוצות וואצאפ בכל רחבי הארץ. לכל קבוצה יש רכז שנמצא באותו אזור, והוא אחראי לניהול הקבוצה ולאירועים שבאותו אזור. אם יש אירוע בירושלים למשל, אני שולחת הודעה לרכזת האזור והיא מפיצה לקבוצות בירושלים את מספר הטלפון שלה ומה הצורך לאותו אירוע, כמה אנשים צריך, מה המספר המדויק של בנים ובנות, באיזו שעה יש להגיע וכו', מבלי לציין את שם החתן והכלה ובאיזה אולם יתקיים האירוע. כך מי שמעוניין להירשם פונה אליה, ואנו יודעים בדיוק כמה אנשים צריכים להגיע".

חותמת את רשימת הזוכות היא גל הודיה - הרוש, מצטיינת בפעילותה ובמסירותה עבור העמותה בכל הנדרש, לדברי גל: "אני אוהבת בעשייה, את השליחות העצומה שיש בנתינה ובעזרה לאחרים. בנוסף, זה ממלא לי את השגרה היומיומית במשמעות מבורכת ואדירה". המצטיינות סייעו לאורך כל השנה בהתנדבות מלאה להצלחת העמותה.