מחריד: 'כת האקונומיקה' - בישראל

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/04/19 12:16 יט בניסן התשעט

מחריד: 'כת האקונומיקה' - בישראל
לא להתקרב. אקונומיקה, צילום: shutterstock

קבוצה אמריקאית המכנה את עצמה 'כנסיית הבריאות והריפוי', מקדמת ומוכרת באמצעות האינטרנט 'תרופת פלא' המסוגלת, לטענתם, לרפא 95 אחוזים מהמחלות, כולל מחלות מסוכנות ובלתי ניתנות לריפוי. 

התרופה, המכונה על ידי הקבוצה MMS, היא למעשה היא תמיסה המורכבת מאקונומיקה תעשייתית ומכלור. בשנת 2010 פרסם מנהל המזון והתרופות האמריקאי, האמון על פיקוח ורגולציה של תרופות ומזון הנמכרים בארה"ב, אזהרה לציבור מפני התמיסה המדוברת. והתמיסה אסורה למכירה בארה"ב.

אחד מראשי הקבוצה, המארגנת בימים הקרובים אירוע כנס על מנת לקדם את ה'תרופה', כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "צריכת אקונומיקה יכולה להציל את חייך, או את חייו של אדם אהוב שנשלח הביתה למות". ובסרטון באתר הרשמי של הקבוצה מוסבר כי היא מסוגלת לחסל מחלות כמו סרטן, סוכרת, אוטיזם, איידס, טרשת נפוצה ואבולה, חלקן מחלות סופניות שלא ניתנות כיום לריפוי.

בתקשורת העולמית פורסמו תמונות מחרידות ואף סרטון מזעזע, בו נצפית אם המשקה את תינוקה בנוזל, תוך שהוא זועק ומנסה להתנגד.

מופצת גם בישראל

באחרונה הגיעה התמיסה גם לישראל, ובקבוצת הפייסבוק שהוקמה לטובת שיווקה חברים כ-300 איש. יפעת מזרחי, עובדת סוציאלית ויועצת למשרד הבריאות, אמרה לאתר YNET כי "הקבוצה הישראלית מוכרת את התמיסה הזו וכשגילינו שהם מטעים ומסכנים את הציבור הגשנו כנגדם תלונה".

מזרחי מסבירה כי מדובר, כפי שניתן להניח, בשרלטנים המנסים לעשות כסף על חשבון מצוקות הציבור, וכי מדובר ב'תרופה' מסוכנת ומזיקה:  "אחד הדברים שהכי הכעיס אותי זה שהקבוצה הזו מנסה להציג את הטיפול בתמיסה המכילה אקונומיקה כטיפול יעיל לאוטיזם. הדבר הזה מקומם במיוחד כאמא לילד על הספקטרום האוטיסטי. יש עדויות של אנשים שלקחו את התמיסה הזו וכתוצאה מזה חלו מאוד. אסור לאפשר לשווק את הדבר הזה בישראל, ולכן פניתי לכל הגורמים במשרד הרווחה, הבריאות והמשטרה על מנת לעצור את התופעה".

 

ממשרד הבריאות נמסר ל-YNET כי "הנושא הועבר לוועדה להטעיית הציבור שתוציא הנחיה קונקרטית נגד התנועה, וכמו כן נשקלת פנייה גם למשטרה.