תודה על תשובתך

חדשות כיפה דפנה מאיר 06/03/10 23:55 כ באדר התשע

תודה על תשובתך

על שאלתי בנושא שימוש בקונדום.

רק רציתי לציין שאני למדתי את השיטה למודעות הפוריות (אצל מיכל שונברון). אני מאוד מתחברת לעניין של זיהוי הסימנים של גופי, ואני יודעת לזהות את הימים הפוריים שלי. אך קשה לי עם הוויתור על יחסים מלאים בימים הפוריים. אלה הימים הכי פוטנציאליים להנאה מבחינת האישה (ע"פ מה שידוע לי בכלל וע"פ הניסיון שלי) ונראה לי מעוות לא לחיותחיי אישות מלאים ולוותר על הנאה גם של האיש וגם של האישה באותה ההזדמנות - דבר שיכול להעצים עוד יותר את הקשר. האם זה יכול להוות שיקול הלכתי?

סליחה על האריכות ותודה!



תשובה

בס"ד

לחנה, שלום ושמחה,

אם תמצאי את הרב שיתיר לך קונדום על השיקול הזה, או על שיקולים אחרים, אנא חזרי אלינו לאתר וספרי לנו על זה. אני וקוראות נוספות נשמח מאוד בשבילך.

מאחר ואני לא רב, לשמחתי, לא אוכל לתת לך מענה הלכתי מכל סוג. רק אוכל לספר לך מה אני שומעת מנשים. ומה שידוע לי כבר כתבתי לך. הלוואי ותפתיעי אותנו!

אכן, בשיטת המודעות לפוריות יש חיסרון גדול שהוא גם יתרון גדול: נשים סוף סוף מודעות לימי החשק שלהן, כאשר אינן תחת השפעת גלולות. וכשהן רוצות מין בלי הריון, זו בעיה. אנו ממליצות לתלמידותינו על שילוב אמצעים שאת לא מעוניינת בהם כרגע, או בכלל לא, לפי מה שכתבת. ועל כן אצלך החיסרון מתעצם. מקווה שתמצאי את הפתרון הטוב עבורך. את יכולה להתעניין בטנטרה ביחד עם בן זוגך, וגם לקרוא את הספר "הזיווג כתיקון רוחני" של אילן הורוביץ.ברפואה הסינית וגם בטנטרה יש המלצה לגבר לקיים יחסים בחלק מהפעמים בלי להגיע לאורגזמה ושפיכה כלל, על מנת לשמור על כוחות הגוף. הדבר הזה אינו מנוגד להלכה (כשאין שפיכה כלל אין הוצאת זרע לבטלה), ועם זאת, הוא קשה מאוד ליישום עבור רוב הגברים, הן מבחינה פיזית והן מבחינת המוטיבציה ליישום, ויתכן שהיעילות של יחסים ללא אורגזמה היא דומה ליעילות של משגל נסוג (כ- 70% בשימוש טיפוסי). אי לכך, כדאי שאת ובן זוגך תחליטו יחד עד כמה חשוב לכם למנוע הריון כרגע, ומה אתם מוכנים לעשות לשם כך.

בהצלחה בכל, מדפנה מאיר