שמירת נידה

חדשות כיפה דפנה מאיר 24/11/09 22:35 ז בכסלו התשע

שמירת נידה

שלום רב,

יש לי שאלה שמטרידה אותי ואני מקווה שתוכלו לתת לי מענה לבעיה.

אני והחבר שלי באים מבית חילוני. אנחנו לא נשואים ומקימיים יחסי אישות. לאחרונה החלטתי לאמץ מספר מנהיגים דתיים ובינהם נידה. את הנידה אנחנו שומרים לא בדרך המסורתיית- אני לא הולכת למקווה ואנחנו לא נוגעים אחד בשני במשך שבועיים אבל לא החל מתחילת הוסת, אלא אחרי סיום לקיחת הטבליות (למניעת הריון).מהסיבה הזאת, נוצר מצב שאנחנו שומרים נידה עוד לפני שהתחיל הוסת ולא שומרים נידה לפני תום "השבע נקיים".

אני מקווה שתוכלו להציע לי פתרון שיאפשר לי לשמור נידה שקרוב יותר להלכה ותגידו לי אם מה שאני עושה עכשיו בכלל "נחשב" או שאני סתם מיסרת את החבר שלי.

אני מקווה שהסברתי את עצמי באופן מובן, תודה מראש.

(הודה לכם אם לא תפרסמו פרטיים אישים, תודה)



תשובה

בס"ד

לרוני היקרה, שלום ושמחה,

מאחר שאת לוקחת גלולות, את יודעת בוודאות גדולה יחסית מתי את אמורה לקבל ווסת מזמן סיום חפיסה. אי לכך לא ברור לי מדוע החלטת להימנע ממגע בימים שבהם עדיין אין לך שום דימום. למעשה את מחמירה יותר מכל הדוסיות שבעולם...

לגבי 7 נקיים- מדין תורה הנידה אינה צריכה לשמור על 7 נקיים (אלא רק הזבה, אישה שמדממת בין יום 8 ל18 למחזור, שלא בעת נידתה). הנידה טובלת ביום השמיני בערב, לאחר סיום הווסת. אני מקווה שכאשר תינשאי לאיש, תוכלי ותצליחי לשמור לפחות על דין התורה, להימנע מיחסים וממגע במשך 8 ימים, ואז תלכי לטבול. אם הבנתי נכון, זה מה שארגון צוהר מדריך נשים חילוניות, ובכל מקרה אני מציעה לך לפנות אליהם, ולבקש מהם עצה.

במידה ותקבלי על עצמך עול מצוות, אזי 7 נקיים יהיו חלק מהחבילה, כי זה מה שמקובל בימינו לפי ההלכה.

זה אומר 5 ימי ווסת (לספרדים 4) ועוד 7 נקיים. אם תדממי יותר מ5 ימים, אז כל ימי הדימום ועוד 7 נקיים.

מצד ההלכה אין עידוד לטבילת נשים שאינן נשואות, מכיוון שזה עלול לעורר מצבי פריצות, ונשים תחשובנה שאין בעיה לקיים יחסי מין, כל עוד הן טובלות ומיטהרות. לכן בכל מקרה, גם כשאת נמנעת במשך שבועיים, בשבועיים שאתם ביחד, אינכם נמצאים בטהרה.

הפיתרון שאני רוצה להציע לך הוא אחד משניים- או לטבול במוצאי היום השמיני לווסת, וזה פתרון בעייתי מבחינה הלכתית, בגלל הסיבה שהסברתי, והפתרון השני הוא להפסיק לקיים יחסי אישות ומגע, להתחתן, ואז לחיות בטהרה יהודית מלאה. ואולי גם הפיתרון הזה לא מעשי בשבילך כרגע. את זה את תחליטי...

ברור לי שמה שאת עושה כרגע הוא מלא כוונה, ומעיד על הניצוץ היהודי שיש בנשמתך, והוא חלק מהאור הגדול שאנחנו רואים בשנים האחרונות של חזרה בתשובה. ועם זאת הפער בין מה שאת עושה ובין ההלכה, הוא עצום, זה כמו שני קווים מקבילים שאינם נפגשים. כי זוג יהודי זה זוג נשוי כדת וכדין, עם כל המחוייבות המשתמעת מכך, ויחסי אישות זה רק בטהרה ורק מתוך שמירת נידה. כשהמסגרת הזו שבורה אנחנו רואים רק רסיסים, שקשה לחבר אותם לכדי המלצה הלכתית. יהיה לי חבל אם בעקבות דבריי תחליטי לוותר על כל הניצוץ, ותחזרי לחיות כמקודם. אני מקווה שתקחי הלאה את הרסיסים הללו ותצרפי אותם למשהו יותר שלם וגדול. ושכל מה שתעשי יהיה לטובתך.

בכל מקרה, אחותי, שיהיה לך רק טוב בכל אשר תפני.

בברכה, מדפנה מאיר