שלום בית

חדשות כיפה כולנו שדכנים 28/06/06 19:22 ב בתמוז התשסו

שלום בית

אחי, חוזר בתשובה, התחתן בשידוך עם חוזרת בתשובה (וותיקה יותר) כיום בהריון מתקדם.

היא עובדת, הוא בחור ישיבה (מתוך בחירה של שניהם).

קנו מכספה דירה, לקחו הלוואות, גמ"חים לשיפוץ ובתוך הבלאגן לעוד שבועיים או יותר..

הבחורה , עצבנית, כועסת, לחוצה מהחיים, גם לאחי לא חסר עם האדישות שלו והוא לא מקל על המצב.. הבעיה שכשהיא כועסת , היא גם מרימה עליו יד..הוא נאלץ לסגת ולצאת מהבית (לא יכה את אשתו ובמיוחד לא בהיריון)..בשיחות איתה , הבנתי שקיבלה כל מיני "דיווחים" על דברים ש"אמורים לקרות עם כניסתו לישיבה..."גברים ישתנו, ייהפך לגבר אמיתי, לבעל טוב וכו'...דברים מופרכים לגמריי והיא מאמינה בזה..הבעיה שהוא לא עומד בציפיות , לא מסתדר עם הפנטזיות שלה ושוב, היא עצבנית, כועסת מרירה ..רציתי לעזור , ופניתי לרב שאת הטלפון קיבלתי ממנה, - רק איתו רוצה לדבר.

התברר שהרב עסוק , הפנה אותנו לגורם אחר שמטפל בנושאים כאלו. חוזר בתשובה עוסק בעזרה סוציאלית , בקשר תמידי עם הרב ומתייעץ איתו על התיקים. הגברת לא מוכנה לגשת לחוזר בתשובה, רק לרב והרב אינו פנוי. קבעתי לאחי פגישה אצל היועץ וההוא ביטל /דחה.

היא טוענת שעכשיו הכל בסדר ואין צורך בייעוץ.

לדעתי, המצב לא ישתפר אלא רק יחמיד עם תינוק חדש, החזר חובות, עבודה חדשה שצריכה למצוא..ומפחיד אותי לחשוב אם היא מתנהגת ככה לבעלה, איך תתנהג לילד שייולד!!

העלתי את חששותי לאחי וניסיתי לשכנעו ללכת הוא לייעוץ , לרב אחר , לדבר עם משהו ..והוא לא יוזם ולא עושה..

בשיחת טלפון נוספת עם הרב..אמר לי שכנראה הם לא רוצים. כי מי שרוצה משיג אותו (טלפונית)..

אין לי כוחות להתעמת איתם ואני לא חושבת שזה תפקידי , אני לא אמורה לדחוף את האף שלי למקומות כאלה..אבל ..אחי סובל, היא סובלת..התינוק בבטן שלה סובל (_עצבנית ולא אוכלת טוב!!) למישהו יש עצה?



תשובה

שואלת יקרה, יישר כח על הכאב שאותו את כואבת. אך הרב בהחלט צודק, לא ניתן לעזור למי שלא מוכן לעזרה. על פניו בהחלט נשמע שניתן יהיה לסייע להם בטיפול זוגי לא רבני,אבל הרצון צריך לבוא מהם.

כפי שציינת אל תתערבי , אם ייפנו אליך לעצה אז שוב תציעי להם לפנות לטיפול.

בהצלחה רבה

אלישבע פרידמן

יועצת זוגית