שיקולים על הזוגיות

חדשות כיפה עזרא היידו 15/04/10 23:07 א באייר התשע

שיקולים על הזוגיות

שלום רב...

שמי רבקה בת 25

כרגע לומדת באולפן גיור ואחרי שהתחלתי את הקורס הכרתי מישהו.

הוא בחור טוב, שומר שבת, כשרות, מניח תפילין, מאד חשוב לו שאני אתגייר, אבל הוא אף פעם לא עזר לי בנושא הזה ולכן הקשר שלנו לא מתקדם כי הוא לא רוצה שוב להקשר לבחורה שאולי איתה לא יוכל להקים משפחה (היה לו ניסיון עצוב, אז בחורה הפסיקה באמצע, למרות שהוא תמך בה ועבר את התהליך איתה)

מה שקורה בינינו זה שאני רוצה להיות איתו וגם הוא, אבל בגלל חוסר ביטחון אנחנו לא מתקדמים ביחסים, אני כל הזמן נעלבת, ופוגעת בו אני מנסה להבין אותו, אבל גם לי לא פשוט ואני כרגע לא רואה שום פיתרון.

בגלל כל הוויכוחים אנחנו מתרחקים, אני בתור אישה צריכה להיות יותר סבלנית וחכמה אבל לא מצליחה

מה לעשות ומה לחשוב?



תשובה

שלום רבקה

אני מאחל לך שתסיימי במהרה את הקורס ואת התהליך בהצלחה רבה.

אני קורא ממך שלשניכם יש רצון להיות ביחד וזו התחלה טובה מאוד, אינך מפרטת לאיזו עזרה את מצפה ממנו והשאלה היא האם הוא יודע ? את תולה את ההתקדמות הקשר ביניכם בחוסר ביטחון ובהעדר עזרה ממנו והוא זקוק לביטחון עקב חווייתו הקודמת. על כן לדעתי רצוי להניח את הדברים על השולחן ולהבהיר אותם משתי סיבות:

1. לגבי הבחור, כפי שאת מתארת הוא חווה כבר בעבר חוויה עם בחורה שהפסיקה את התהליך באמצע ועל כן נשמע לי אך טבעי שהוא יהיה זהיר יותר ולא ירוץ להתקשר אלייך, כל עוד אינו בטוח שלא תפסיקי באמצע. כוונתי שייתכן שאם תבהירי לו שאת הולכת עד הסוף בגיור ללא התניה ושאת מעוניינת בקשר, הוא יוכל לקבל את הביטחון לו הוא זקוק ומצידו תהיה מוטיבציה לחיזוק הקשר.

2. לגבייך, זו הזדמנות בשבילך להביע את רצונך בעזרתו ולהסביר לו למה בדיוק את מתכוונת ולאיזו עזרה בתהליך הוא נדרש. ברגע שתקבלי את עזרתו תהיה גם לך מוטיבציה להתקדם ולחזק את הקשר וכך יסופקו הצרכים של שני הצדדים.

שאר הדברים שתיארת הינם סימפטומים של המצב בו אתם שרויים בחוסר בהירות ואני סבור שאם תנסי ליצור את ההזדמנות להבהיר את הדברים תצאו שניכם נשכרים ובעז"ה הכל יבוא על מקומו בשלום וגם היחסים ביניכם יהיו טובים יותר.

ברכה והצלחה - חג עצמאות שמח

עזרא היידו MCI

מאמן מומחה, NLP ומגשר משפחה, ברוח היהדות