שימוש בגלולות וקיצור הוסת

חדשות כיפה דפנה מאיר 07/03/10 12:51 כא באדר התשע

שימוש בגלולות וקיצור הוסת

שלום רב,

אני מתחתנת בסוף חודש מאי והתחלתי לקחת גלולות מסוג יסמין בוסת האחרונה כדי לאפשר לעצמי את סידור הוסת באופן ודאי.

אמנם טרם התחלתי בהדרכת כלות אבל שמתי לב בינתיים שימי המחזור שלי התארכו מעבר לשבעה ימים- האם הגלולות לא מקצרות את המחזור או שמא יש סוג אחר שכדאי להשתמש בו?



תשובה

בס"ד

בס"ד

למיכל היקרה, שלום ושמחה,

הגלולות מקצרות את ימי הדימום אחרי כמה חודשי שימוש, ולאו דווקא בחודשים הראשונים. בחודשים ראשונים עלולים להיות כתמים ודימומים. מכיוון שכלות מתחילות לקחת גלולות כ-3 חודשים לפני חתונה, לעיתים מזומנות יש תקלות. הכלות ומדריכותיהן מצפות ל"סידור" המחזור, ומקבלות ההיפך ממה שקיוו לו.

בנוסף, לפעמים כלות מגיעות לרופא בלחץ של זמן, או שמסיבה אחרת הרופא לא דורש מהן לבצע בדיקות דם לתפקודי כבד וקרישה, ונמצא שבפועל יש, היו ויהיו, ככל הנראה, כלות שהגלולות לא מתאימות להן, ולא משנה מה השם או המינון, והן בכל זאת לוקחות. יש נטייה לקחת, משום מה, גם כשהמחזור סדיר, ואין סיבה שזה ישתנה. כל זאת מפני שכך נהוג בציבור הדתי לאומי.

לדעתי האישית יש לדבר הזה מחירים. בנות מנסות למנוע חופת נידה, ולפעמים זה בדיוק מה שהן מקבלות, או שיש להן כתמים, והן נלחצות, ולא יודעות מה לעשות (רבנים מתירים בדרך כלל את הכתמים של הגלולות, במיוחד לכלות). עכשיו עלייך לראות האם הארכת ימי הדימום אצלך פוגעת בחופה. האם נראה לך, לפי חישוב גס, שתהיה לך חופת נידה. וגם- אילו לא היית לוקחת את הכדורים, מתי היית אמורה לדמם ביחס לחתונה.

יש לך עדיין אפשרות להפסיק את הגלולות, אם זה מסתדר מצד מועדי הווסת, או להתייעץ עם רופא (או עם במבי, המיילדת משערי צדק- תתקשרי לחדר לידה שלהם ובקשי את הטלפון שלה) על הארכת הנטילה. ליטול ברצף, יותר מחבילה אחת, או חלקי חבילה, לפי המצב, כדי להימנע מחופת נידה. לגבי מינוני הגלולות- הם די דומים בסך הכל, ואין טעם רב בהחלפת הסוג. אפשר אולי להחליף לכדורי פרוגסטרון בלבד בהתייעצות עם מומחית לכלות, כמו במבי. אם את או קוראות אחרות מכירות גורם מקצועי שמתמחה בגלולות לכלות, אנא ידעו אותנו.

באחד מירחוני אסיא פורסם מאמר לפני כמה שנים על ידי ד"ר דינה צימרמן בנושא גלולות לכלות. התמצית שלו הייתה שלכלות עם מחזורים סדירים, כדאי לקבוע חתונה בסביבות היום ה21 למחזור, ולתת מרחב לכל הכיוונים על ידי כך, ולהימנע במידת האפשר מגלולות.

וזאת בניגוד להמלצה הגורפת היום.

בהצלחה, ומזל טוב, מדפנה מאיר