שחלות פוליציסטיות

חדשות כיפה מכון פועה 23/07/07 16:21 ח באב התשסז

שחלות פוליציסטיות

שלום, אני בת 20, ולפני כשנה אובחנתי כסובלת משחלות פוליציסטיות. הווסת שלי מגיעה פעם בחצי שנה ואני סובלת מהשמנת יתר, שעירות יתר, קשקשים, אקנה.. ואני ממש על הסף של לחלות בסכרת.

הרופאה הציעה לי לקחת גלולות אך העדפתי שלא להתחיל לקחת ולכן היא רשמה לי כדורים להורדת לחץ הדם שאם אני זוכרת נכון התופעות לוואי שלהם אמורים לסדר את ההורמונים.

בכל מקרה התחלתי ממינון של חצי כדור בשבוע הראשון ובשבוע השני כשלקחתי כדור שלם התחלתי להרגיש לא טוב ולכן הפסקתי את הטיפול.

לפני כחודש התחלתי ללכת למכון כושר ולשמור על דיאטה מאוזנת וב"ה אני כבר רואה שינוי בהיקפי הגוף שלי, אך המשקל לא יורד מהר מכיוון שבמקביל להפחתה בכמות השומן שבגוף, אני בונה שרירים במכון הכושר וגם להם יש מסה.

בכל אופן, קראתי עכשיו הרבה באינטרנט על התסמונת הזו וכל הנילווה אליה ורציתי לשאול אם באמת אני אוכל לפתור את השיעור יתר, אקנה, קשקשים וכו' אם אפחית במשקל ואכנס לכושר או שבכל מקרה כדי להפטר מהבעיות האסטתיות האלה ולהכנס להריון בעתיד אני אהיה חייבת טיפול תרופתיהורמונלי וחזרה למשקל הבריא לא מספיקה?

תודה רבה!



תשובה

שלום וברכה,

ראשית ישר כוח על המודעות, אכן תסמונת זו יכולה מחד ליצור עיכובים אך מאידך ניתן לטפל ולאזן את הגוף.

הליכה למכון כושר סביר כי היא חשובה מאוד, אך איני יודע אם זו הדרך לפיתרון מפני שיש להתאים לך דיאטה מיוחדת שלא רק תענה על בעייה ההשמנה והנטיה לסוכר אלא תאזן את חילוף החומרים בגוף ובכך תחזיר את הגוף למצב נורמלי ומאוזן הן מבחינת היקף ומסה והן מבחינה הורמונלית.

איני יודע איזה טיפול הוצע לך, אך בהחלט אם הטיפול היה כרוך בתופעות לוואי צריך לחזור את הרופא ולהתאים אולי משהו אחר.

אני מציע אולי לפנות אלינו למכון פועה ואנו נפנה אותך אל תזונאית קלינית שתסייע לך בתחום זה (לא כל תזונאית עוסקת באיזון כללי פעמים רבות הדיאטה מכוונת להפחתה במשקל בעוד שכאן זה רק רכיב בתוך הענין הכללי).

בשורות טובות

אודי רט

רב משיב מכון פועה