שחלות פוליציסטיות

חדשות כיפה מכון פועה 13/10/08 11:33 יד בתשרי התשסט

שחלות פוליציסטיות

שלום וברכה! לאחר שהמחזור לא היה סדיר במשך תקופה ארוכה, הובחנתי כבעלת תיסמונת שחלות פוליצסטיות. הרופאה הציעה לי לקחת גלולות אבל אני העדפתי לנסות טיפול תזונתי. ב"ה מאז תחילת הטיפול, כחצי שנה, המחזור סדיר. אומנם התסמונת עדיין קיימת אך זאת התחלה...

לפני חודשיים התחלתי קשר עם בחור והכל מתקדם מצויין. השאלה שלי היא מתי ואיך מעלים את הנושא בפניו. ברור לי שאני אשתף אותו בנושא לפני שנקבל החלטות רציניות, אבל אני מאוד לא בטוחה מתי הזמן הנכון.

הדילמה מורכבת כי בסה"כ אני מאוד לא רוצה למהר עם הקשר ואין לי כוונה להתחתן אחרי שלושה חודשי היכרות בלבד אז אולי אפשרי לדחות את זה, אבל עדיין אני לא רוצה לספר לו יותר מידי מאוחר כדי להיות פיירית ושיהיה לו את האפשרות להחליט לפני שמעורבים יותר מידי ריגשית, בקיצור- שידע לאן הוא נכנס.

בנוסף בגלל הטיפול אני מאוד מאוד מוגבלת עם האוכל ואני מרגישה מאוד מאוד לא בנוח כשאני לא יכולה להסביר את הסיבה.

אשמח מאוד לקבל עצה בנושא ולצאת מהתקיעות...

כמו כן, יש לי התלבטיות לגבי מה מספרים ומה לא מבחינה הלכתית, אני מפחדת לעלות דברים שאולי לא ראוי להזכיר אותם לפני נישואין...

מקוה שפניתי למקום הנכון, תודה מראש



תשובה

שלום וברכה,

ראשית ישר כוח על הפניה.

כ 15-20 אחוז מבנות סובלות מתסמונת השחלות הפולוציסטיות, ודבר זה הינו כאמור נפוץ מאוד וניתן לטיפול ברמות שונות.

אני שמח מאוד לשמוכ כי בחרת ללכת בדרך יסודית יותר וטבעית יותר של איזון הגוף ע"י תזונה, והדבר גם מראה תוצאות, ואכן בוודאי במצב כזה לא רק שאין זה נכון ליטול תרופות גם אין לזה הצדקה ואין צורך, והאיזון של הגוף נעשה כך באופן טוב יותר.

בעיקרון אין כל צורך הלכתי לספר דבר זה לפני החתונה, ספק גדול אם בכלל הדבר יפגע בפיריון (ובפרט כאשר הווסת סדירה כעת) גם בשל שהדבר נפוץ וגם בשל הדבר בר טיפול באופן פשוט.

כם לחשוב או לחשוש כי יהיה מישהו שיפחד או ימנע מקשר בגלל דבר כזה, אין זה סביר (ובתנאי שאיש לא הפחיד אותו באופן לא סביר ולא מוצדק).

גם ההתעסקות בשלב זה בינכם כמודמני שאינה נכונה ולא כל דבר צריך לעלות השולחן בשלב זה.

ולכן, אין בכך כל שאלה של הסתרה בוודאי שלא בשלב זה, ויותר מכך, הנתונים מראים כי הדבר גם מסתדר בצורה טובה.

באשר להסברת הדיאטה, אנשים רבים עושים דיאטות מסוגים שונים, נראה לי כי הסבר שהדבר יותר בריא לחילוף החומרים בגוף וכי אוכל מסוג אחר יוצר תופעות לוואי וחוסר איזון מסויים, בלא להיכנס לפירוט, הוא הסבר מחד מדוייק, סביר ולא מרתיע או מפחיד, שכן אנשים רבים אוכלים אוכל יותר בריא לעיתים בגלל 'שיגעון' ולעיתים כצורך וכאורח חיים בריא יותר

נשמח מאוד גם לענות בע"פ או להרחיב במידת הצורך.

בשורות טובות במהרה

אודי רט

רב משיב מכון פועה