שאלות בנושא מודעות לפריון

חדשות כיפה דפנה מאיר 06/11/12 15:29 כא בחשון התשעג

שאלות בנושא מודעות לפריון

שלום דפנה,

הבנתי שאת מתמצאת בתחום ו2 שאלות לי בנושא,לאחר שאני מתחילה להתוודע אליו..

1.מה קובע יותר אם התרחש ביוץ- עליה בחום השחר או הפרשות?

אני בחודש הראשון למעקב אחרי הסימנים שלי. לדעתי לא זיהיתי הפרשות פוריות (אולי מעט מאד), אולם סביב היום ה17 היתה עליה בחום השחר שנשארת עקבית למדי (10 ימים אחרי).אציין שגם בדיקות ביוץ יצאו שליליות,אך הפסקתי אותן ביום ה16 מחמת הייאוש..

האם העליה מעידה על כך שהיה ביוץ?

בנוסף בימים האלהו (בין יום 27-29 במחזור)אני מרגישה הפרשות שנראות לי די פוריות- ממש חלבון ביצה..האם זה קורה גם לפני המחזור?או שאני מבייצת עכשיו?..

2.שאלה כללית יותר- מה ההמלצה שלך בעניין בדיקת (עצמית כמובן) מצב צואר הרחם ובדיקות פנימיות- מלבד ב7 נקיים אני מפחדת להכניס אצבעות (בינתים עושה זאת בכל מקרה)שהרי אם אראה טיפת דם, יכולה לאסור אותנו לשווא.האם להשתמש בשיטה בלי בדיקות פנימיות?

תודה רבה!



תשובה

בס"ד

לשואלת היקרה, שלום ושמחה,

1) ההפרשות מעידות על ביוץ שמתרחש, והחום מעיד על הביוץ שהסתיים.

גם לפני הווסת יש הפרשות רטובות.

אני ממליצה לך בחום ללכת ללמוד את שיטת המודעות לפוריות ממנחה (לא אצלי, כי אין לי זמן לכך בתקופה הקרובה), כדי ששאלותייך לא תהיינה יותר שאלות. יהיה לך ברור מה קורה בגופך בכל רגע נתון.

2) יש פוסקים שלשיטתם דם על האצבע אינו מטמא, גם בבדיקה פנימית, כי אצבע אינה דבר מקבל טומאה.

לעומתם יש פוסקים שיחמירו על דם באצבע. חלקם יחמירו רק על דם בבדיקה פנימית, וחלקם יחמירו גם על דם בבדיקה חיצונית. שאלי רב, אם ברצונך, מה לעשות, לפני שהדבר קורה.

יש נשים שמאפיינות את ההפרשות על האצבעות בלא הסתכלות. כלומר- בעזרת כל הפרמטרים הניתנים לאיפיון של כל החושים למעט חוש הראייה וכך פוטרות את עצמן מסיבוך הלכתי אפשרי.

בהצלחה בכל! מדפנה מאיר