שאלה קצת דחופה

חדשות כיפה מכון פועה 07/08/06 13:23 יג באב התשסו

שאלה קצת דחופה

ב"ה

שלום וסליחה על הדחיפות, ואודה על קבלת תשובה, אך אם יש שאלות חשובות יותר - אנא ענו להן קודם.

אני לקוחת גלולות כמה חבילות רצוף, וזאת בהמלצת רופא, בגלל כאבי בטן. ויש לי עניין לקחת כמה שיותר רצוף, כי זה מצמצם לי את הכאבים ואת המרווחים בין הכאבים.

עכשיו, למדתי מתשובה באתר שאני לא צריכה להסתכל על הנייר כשאני מקנחת ולא לעשות סתם בדיקות וכן ללבוש תחתון צבעוני והכל כדי לא להכניס את עצמי לספק.

ולצערי אני עשיתי בדיקה סתם ככה באמצע נטילת הגלולות, וראיתי הפרשות חומות, כמו שיש בימי הוסת האחרונים, כאשר כבר אין דם ממש..

עכשיו אני לא יודעת מה לעשות, ואני ממש כועסת על עצמי על זה שבדקתי סתם, למרות שכבר אמרו לי לא לעשות את זה (גם פה באתר וגם חברה עם בעיה דומה).

ולכן יש לי שלוש שאלות. האחת, מה לעשות עכשיו?

והשניה, מה לעשות להבא כדי שזה לא יקרה?

והשלישית - הרי יכול להיות שאישה על גלולות ברצף יהיה לה קצת דימום פנימי, בלי הרגשה ובלי כלום, ואפילו לא ייצא דבר על תחתונים או על נייר...ולכן כל עוד היא לוקחת גלולות, הכל נראה לה בסדר, אבל אם הייתה בודקת כמו בשבעת נקיים הייתה רואה דימום. אז איך יכול להיות שזה מותר, ואפילו להפך, אומרים לאישה ללבוש צבעוני ולא להסתכל ולבדוק בנייר בו מקנחת...ז"א, אומרים לה הנחיות של איך לא להכנס לספק..

הייתי שמחה לקבל על כך הסבר הלכתי.

ועוד - אם אני לוקחת גלולות ברצף, אז האם מותר לי לקחת כל עוד לא אראה באמת דם ולא ייקבע שזה אוסר? כי אני מעוניינת לקחת לפרקי זמן כמה שיורת ממושכים, ורוצה עצות איך לעשות את זה הלכתית.



תשובה

לום רב להלן התשובות לשאלותייך.

1. צריך להראות את העד לרב כדי שיפסק אם הצבע אוסר או לא.

2. פעם הבאה לא לעשות בדיקה פנימית סתם. וללכת עם לבנים צבעוניות.

3.מטרת ההנחיות האלה היא כדי שנשים יהודיות תהיינה טהורות - והכל לפי ההלכה.

4. כל עוד אין לך דימום מותר לך להמשיך לקחת.

בשורות טובות