שאלה חשובה

חדשות כיפה נחמה קירשנבאום אבינר, מכון שילה 17/05/06 20:10 יט באייר התשסו

שאלה חשובה

שלום!

אני לא יודעת איך להסביר את זה אבל אני מרגישה שאני ממש צריכה עזרה לעצמי ואני לא יודעת להסביר בדיוק למה.באופן כללי אני מרגישה שאני מאוד בודדה ולמרות שאני יכולה לדבר עם אחרים- אני מרגישה בודדה. אני לא עושה דברים שכיף לי לעשות כי אין לי חברות בכלל וגם מי שאני חושבת שהיא ידידה שלי מפעם, אני תמיד מנסה להרגיש אם אני באמת מעניינת אותה ולפעמים אני מרגישה שאין לי מה לתת לה או לאחרים. ואם כן, אז אני בליבי כ"כ שמחה ועושה מזה עניין לעצמי שזה נראה לי ממש מוגזם.

בדרך כלל כשאני לא חושבת על זה וטוב לי עם האנשים שאיתי- אז זה בסדר, אבל כשאני לבד עם עצמי אני מרגישה נורא ואין לי תיאבון ואין לי סבלנות לעשות שום דבר לעצמי ורק אני רוצה להרגיש שאחרים צריכים אותי ובעצם אין לי אף מכר.

אוף, אני מרגישה שהסתבכתי . גם לפעמים אני מרגישה שלא בא לי לתת לאחרים ואני רוצה לקבל ואני רוצה לעשות דברים כפיים עם חברים וכל זה אין לי ואני לא יודעת איך לעשות את זה! הייתי מספר פגישות אצל מישהי, היא עזרה לי במשהו אחר אבל לגבי עצמי עם עצמי אני לא מרגישה שנפתר משהו. אני חושבת על כך המון זמן השנה וככל שעובר הזמן אני מרגישה שזה עושה לי יותר גרוע ואני כאילו מתמכרת לתחושות הכבדות האלו ומרחמת על עצמי וכבר לא יודעת מה באמת מפריע לי. אני יודעת שאני רוצה תשומת לב ורוצה מאוד להרגיש שאוהבים אותי ומעריכים אותי וצריכים אותי- לא רק משפחה אלא אנשים אחרים וזה אין לי. עיזרו לי! אני יודעת שאפילו אם אשב מול משהו ואנסה להסביר לו למה באתי פתאום לא יהיה לי מה להגיד. למה זה כך??.



תשובה

שלום רב לך

אני אתייחס תחילה לסוף דברייך שם את מציינת שאם תשבי מול משהו ותנסי להסביר לו למה באת, למעשה לא יהיה לך מה לומר.

אני חושבת שאמירה שלך נובעת מתחושה כללית ועמוקה ש"משהו לא בסדר".

בדברייך את מתארת בלבול ביחסך אל עצמך ואל החברה, לא ממש מוצאת את עצמך מבחינה מהותית ונגררת לתחושות קשות של חוסר בטחון עצמי וערך עצמי נמוך.

לא פרטת מה היה אופי הטיפול שעברת, מה הושג בו ומדוע הוא נפסק.

לעומת זאת בהחלט ציינת שבתחומים מסויימים הפקת ממנו תועלת.

אם כך את יודעת שזהו ערוץ מועיל עבורך ואולי כדאי לנסות אותו בשנית.

אנשים רבים באים לטיפול "לסבוב שני או שלישי" בצמתים שונים בחייהם ומשפרים כך את איכות חייהם ואת רמת השמחה הפנימית שלהם.

אני מאחלת לך הרבה הצלחה

נחמה קירשנבאום אבינר, מכון שילה.